KudoZ home » English to Hungarian » Finance (general)

cost bucket

Hungarian translation: Mi emészti fel a legtöbb költséget?


15:39 Apr 27, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: cost bucket
Sziasztok!

A cikk szolgáltatókról szól, és az a témája, hogy hogyan lehet egyszerre növelni a szolgáltatások minőségét és csökkenteni a költségeket. A kifejezés egy kérdésben szerepel: Where are our biggest cost buckets?

Gondolom ezek lennének azok a pontok, ahol a legtöbb költség csoportosul, vagy valami ilyesmi.

Előre is köszönöm:

Török Eszter
teszter
Hungarian translation:Mi emészti fel a legtöbb költséget?
Explanation:
Mi emészti fel a legtöbb költséget?
Esetleg: Melyek a legköltségesebb pontok/helyek?

Szerintem nehéz különállóan lefordítani, inkább az egész mondatot kellene nézni. A javaslatom nem szlenges, ha esetleg olyan a szöveg, hogy lazább szöveget is elvisel, vagy pont azt kíván, akkor a felemésztés helyett lehet felzabálás.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Azt hiszem, ebben a cikkben ez a megoldás a legmegfelelőbb, de a többi válaszétr is köszöne.t
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5költségkategória
JANOS SAMU
4 +1költségtétel
Andrea Szabados
4Mi emészti fel a legtöbb költséget?
Katalin Horváth McClure


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Where are our cost buckets?
Mi emészti fel a legtöbb költséget?


Explanation:
Mi emészti fel a legtöbb költséget?
Esetleg: Melyek a legköltségesebb pontok/helyek?

Szerintem nehéz különállóan lefordítani, inkább az egész mondatot kellene nézni. A javaslatom nem szlenges, ha esetleg olyan a szöveg, hogy lazább szöveget is elvisel, vagy pont azt kíván, akkor a felemésztés helyett lehet felzabálás.

Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 220
Grading comment
Azt hiszem, ebben a cikkben ez a megoldás a legmegfelelőbb, de a többi válaszétr is köszöne.t

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
költségtétel


Explanation:
Nem Kati válaszával szeretnék vitába szállni, mert az első szó, ami eszembe jutott, a "pénznyelő" volt, de ezután végeztem egy kis kutatást, és az alábbiakat találtam:

http://www.proz.com/kudoz/english_to_dutch/finance_general/1...

ugyanakkor:
http://www.proz.com/kudoz/german_to_english/bus_financial/12...

"These are just a few of the common costs that comprise a larger cost bucket known as Cost of Quality."
forrás: http://www.reverselogisticstrends.com/newsletters/2005_06_nl...

"In essence, the jobs are grouped into "buckets" (i.e., cost buckets) and arranged into ordered lists therein. Note, although the concepts of bins and buckets may seem similar, they are in fact different. The bins are used to represent the resources available in the manufacturing environment. The buckets represent groupings of jobs having similar characteristics, e.g., costs."
forrás: http://www.patentstorm.us/patents/6278901-description.html

"The impact and delay costs associated with trading fall into this cost bucket."
forrás: http://www.fmwonline.com/feature_internal.htm

"I know that we haven’t prepared anything for you or others that looks at it on a cost bucket by cost bucket basis, but the final answer is I wouldn’t use the third quarter ‘06 as a run rate."
forrás: http://www.secinfo.com/d14D5a.v6P7e.d.htm

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Angéla Görbe
50 mins

agree  Andras Mohay: Talán inkább "költségcsoport"? Van expense / income / time bucket etc. is
1 hr

disagree  JANOS SAMU: A tétel egy dolgot jelent, és a bucket arra utal, hogy abba több dolgot tesznek.
5 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
költségkategória


Explanation:
A bucket metafóra és a figyelembe vehető költségek összességét vagy költségcsoportot akarja szemléltetni. A költségtétel azért nem jó, mert a tétel egy dolgot jelent, és ha egy dolgot akartak volna jelölni, akkor nem használták volna a bucket metafórát. A költségkategória elég tág fogalom és jelzi, hogy több költségről van szó.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 108