KudoZ home » English to Hungarian » Finance (general)

undisturbed debt

Hungarian translation: problémamentes adósság


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:undisturbed debt
Hungarian translation:problémamentes adósság
Entered by: Balázs Sudár

21:26 Feb 11, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / external financing instruments
English term or phrase: undisturbed debt
Factoring/forfeiting (sales of outstanding, undisturbed debt)
A fenti fogalom pontos megnevezését szeretném kérdezni. Köszönöm a segítséget!
Balázs Sudár
Hungary
problémamentes adósság
Explanation:
a magyarban a zavarmentes helyett inkább a problémamentes a használatos, de a zárójelben lévő részt én inkább "problémamentes kintlévőségek értékesítése" formában fordítanám: az a lényeg, hogy csak olyan követeléseket adnak el, amelyekkel eddig probléma nem volt, jelenleg sincs
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Ez jó lesz, köszönöm a segítséget mindenkinek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4problémamentes adósság
Eva Blanar
3változatlan (összegű) adósság
Katalin Szilárd
2rendezetlen adósság/rendezetlen adósságok
Attila Hajdu


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
rendezetlen adósság/rendezetlen adósságok


Explanation:
Nem vagyok éépen józan, meg nem is szakterületem, ezért kettesre vettem. :)

Attila Hajdu
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 38

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
változatlan (összegű) adósság


Explanation:
Bár én józan vagyok, de én is csak tippelek. :) Ha undisturbed, akkor se nem növekszik, se nem csökken, tehát változatlan.

"Fenntartható növekedési ráta

Új részvények kibocsátása nélkül,

a pénzügyi tőkeáttétel állandó szintje (változatlan adósság / saját tőke arány) mellett elérhető maximális növekedési ráta."

"Az átütemezés tehát nincs ingyen, mert a változatlan összegű adósságot később rendszerint magasabb kamatok mellett kell megadni."


    Reference: http://econ.unideb.hu/tarnoczi/vallpu_bsc_gmksz/vallpuBSc_ea...
    Reference: http://www.magyarnaplo.hu/mn/200003/38.htm
Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 249

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
problémamentes adósság


Explanation:
a magyarban a zavarmentes helyett inkább a problémamentes a használatos, de a zárójelben lévő részt én inkább "problémamentes kintlévőségek értékesítése" formában fordítanám: az a lényeg, hogy csak olyan követeléseket adnak el, amelyekkel eddig probléma nem volt, jelenleg sincs


    Reference: http://www.freeweb.hu/pint0304/bankcontrolling_pm_rendelet.d...
Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 374
Grading comment
Ez jó lesz, köszönöm a segítséget mindenkinek.