KudoZ home » English to Hungarian » General / Conversation / Greetings / Letters

pull the dashboard

Hungarian translation: megszüntet, eltöröl


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pull the dashboard
Hungarian translation:megszüntet, eltöröl
Entered by: Andrea Szabados

09:15 Apr 10, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: pull the dashboard
Elég bonyolult a szövegkörnyezet, ez az előzmény:

"The company set up an executive dashboard to keep track of installation issues..." ... (the managers did not like it and never got around to resolving the underlying issues)

"The dashboard was pulled in favor of automatic triggers that channeled problems to specialists who began to solve them."

Kérdésem:
- a dashboard-ra van-e jobb megfelelő, mint a kezelőpult/műszerfal?
- a "pulled" mit jelent itt?

Köszönöm!
Andrea Szabados
be/megszüntet, eltörül....
Explanation:
A pull, pull out kifejezések valaminek a végét, megszüntetését jelenti.

Lehet irányítótábla/fal, asztal, irányítópult, de a pult nekem nem tetszik ide, vagy ellenőrző eszköz, tábla, pult, stb.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-04-10 10:21:26 GMT)
--------------------------------------------------

A dashboard megfigyelő... vagy felügyeleti... is lehet.
Nem beállításokról van szó, mint a ProZnál, hanem a működési állapot szemmel tartásáról, mint az autónál.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm szépen az értékes hozzászólásokat! Maradtam a hivatalosabb hangzású "töröl" mellett ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6be/megszüntet, eltörül....juvera
3 +1visszavonni a táblázatot
Katarina Peters
3 -1azért hozták létre, hogy
Eva Blanar


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
be/megszüntet, eltörül....


Explanation:
A pull, pull out kifejezések valaminek a végét, megszüntetését jelenti.

Lehet irányítótábla/fal, asztal, irányítópult, de a pult nekem nem tetszik ide, vagy ellenőrző eszköz, tábla, pult, stb.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-04-10 10:21:26 GMT)
--------------------------------------------------

A dashboard megfigyelő... vagy felügyeleti... is lehet.
Nem beállításokról van szó, mint a ProZnál, hanem a működési állapot szemmel tartásáról, mint az autónál.


juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Köszönöm szépen az értékes hozzászólásokat! Maradtam a hivatalosabb hangzású "töröl" mellett ;-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aradek
4 hrs
  -> Kösz.

agree  István Hirsch: A Google-on van sok X "was pulled in favour of" Y és mindegyiknél (amit megnéztem) azt jelenti, hogy X-et lecserélték Y-ra.
6 hrs
  -> Kösz. Igen, "pulled in favour of" megszokott kifejezés, sportban a játékos kicserélését szokták így kifejezni, és az internet tele van vele.

agree  Istvan Nagy
8 hrs
  -> Kösz.

agree  Katalin Horváth McClure: Igen, de töröl, nem törül. És a lecserélés is igaz.
8 hrs
  -> Kösz. A törül is jó. "...egyik helyütt eltörülték, másutt megtartották a misét". (Pallas Nagy L.) Attól függ, Nagymagyarország melyik részéről jöttek a szülők. Nagyanyám mindig süket volt, nem siket, és a lyuk nálunk mindig luk volt. :-)

agree  Katalin Sandor: A törül isteni, csak van egy tájnyelvi bukéja. Úgyhogy szerintem is inkább 'töröl' legyen. (Bár Andrea nyilván el tudja dönteni ezt).
1 day6 hrs
  -> Kösz, persze, hogy a töröl a hivatalosabb, de a törül sem helytelen.

agree  János Kohl
1 day21 hrs
  -> Kösz.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
visszavonni a táblázatot


Explanation:
csak egy otlet, lehet hogy nem megfelelo, biztosan akad jobb is...

Katarina Peters
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  János Kohl
1 day20 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
azért hozták létre, hogy


Explanation:
hát ez elég cifra, de én arra spekulálnék, hogy a pull in favor tartozik egybe: ... arrafelé irányították, hogy megtegye...
Nekem ez a szenvedő szerkezet is valami ilyesmit sugall: ezen keresztül, ennek az operatív intézkedései nyomán össze tudták fogni a folyamatot és beépítettek olyan automatizmusokat, amelyek segítségével a szakemberekhez kerültek az eldöntendő kérdések

a dashboard ügyében én elmennék az irányítóközpontig, de lehet irányító panel vagy irányító testület (persze az irányításban benne van a döntéshozatal is, arra meg joga nyilván nincs... de kezelőpultnak akkor se nevezném)

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Valóban a "pull in favor of" tartozik egybe, de az azt jelenti, hogy "pull A in favor of B", vagyis megszüntették A-t, és B-t tették a helyébe. Lehet, hogy a "pull off" kifejezéssel kevered, aminek az a jelentése, hogy megvalósít (akadályok ellenére).
4 hrs
  -> aha! kösz :)