KudoZ home » English to Hungarian » Government / Politics

DSS

Hungarian translation: Szociális és Munkaügyi Minisztérium


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:DSS
Hungarian translation:Szociális és Munkaügyi Minisztérium
Entered by: Lingua.Franca

07:28 Jul 13, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Government / Politics
English term or phrase: DSS
I’ve got the DSS to worry about, I’ve got to make an appointment to go to the dentist, which I hate, I need to go to the opticians
Dora Miklody
Hungary
Szociális és Munkaügyi Minisztérium
Explanation:
Department of Social Services.

Viszont legyél szerintem kreatív... Nem hinném, hogy Magyarországon olyan sokan félnek az SZMM-től. Az APEH nem lenne jó helyette? Szabadfordítás, de itt szerintem elfogadható.
Selected response from:

Lingua.Franca
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Szociális és Munkaügyi Minisztérium
Lingua.Franca
5fogorvosxxxdenny


Discussion entries: 3





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
dds
fogorvos


Explanation:
A DDS a fogorvos számára ugyanaz, mint az MD az orvos számára. A probléma tehát az, hogy a DDS és a dentist egykutya, de a mondatban mindkettő szerepel. Stilus kérdése, hogy ezen átsiklunk-e, vagy megpróbálunk valami trükköt, mint fogorvos és fogdoktor, vagy valami szellemesebbet, ami momentán nem jut eszembe.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-07-13 14:59:31 GMT)
--------------------------------------------------

A DSS (ha US szöveg, ha nem, nem tudom) ebben a kontextusban Department of Social Services lehet. Magyarul ez Szociális Osztály?

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-07-13 17:33:49 GMT)
--------------------------------------------------

Amerikában nem szokatlan a DSS-től való félelem - a gyermekvédelem nagyon agressziv lehet és egy gyerek állami gondozásba vételánek gondalata jogos félelmeket okozhat.

xxxdenny
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  ilaszlo: A kérdező azt mondja, hogy DSS és nem DDS.
1 hr
  -> igazad van, l. fent

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dds
Szociális és Munkaügyi Minisztérium


Explanation:
Department of Social Services.

Viszont legyél szerintem kreatív... Nem hinném, hogy Magyarországon olyan sokan félnek az SZMM-től. Az APEH nem lenne jó helyette? Szabadfordítás, de itt szerintem elfogadható.

Lingua.Franca
Spain
Native speaker of: English
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: Megelőztél. Ezért írtam be a fenti kérdést. Persze ezt ma már DWP-nek hívják, de a DSS még mindig népszerűbb név. Inkább arról van szó, hogy segélyen él, amiatt aggódik, és akkor az APEH nem lenne jó!
18 mins
  -> Köszi. (Múltkor viszont te előztél meg ... 1-1. :) )