KudoZ home » English to Hungarian » Human Resources

Engineering Graduate Programme

Hungarian translation: mérnökgyakornoki program


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Engineering Graduate Programme
Hungarian translation:mérnökgyakornoki program
Entered by: Eva Blanar

10:23 Aug 6, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources / HR
English term or phrase: Engineering Graduate Programme
ez valamilyen brit program, egy önéletrajzban szerepel, hogy az egyetemről közvetlenül került, az EGP alapján, a nyolcvanas években egy nagyvállalathoz, ahol most is dolgozik.

Ismeri valaki? a gondom az, hogy ez most egy mérnöki vagy gépészeti irányultságú program-e, illetve ez valamiféle tanulmányi ösztöndíj, vagy lehet-e például pályakezdő mérnökök elhelyezkedését célzó programként szerepeltetni?
Eva Blanar
Hungary
mérnökgyakornoki program
Explanation:
Egy vállalatnál ez egy rendes állás, nem ösztöndíj van, hanem munkabér (l. az alábbi két ismertetőt, bár a Unileveré nem mérnöki, csak graduate programme).

Egyszerűen arról van szó, hogy a frissdiplomások úgy kezdenek dolgozni egy cégnél (határozott időre szóló szerződéssel), hogy közben sokat tanulnak (l. a példákat). Hogy ez pontosan mit jelent, az cégenként különböző.

http://www.mbdacareers.co.uk/faq_graduate.htm
http://www.unilever.co.uk/ourcompany/careers/unilever_gradua...

(Más kérdés, hogy egyetemen vagy kutatóintézetben is lehet graduate programme, és ott nyilván van a végén valami diploma, pl. egy PhD.)



Többféle módszerrel választja ki munkatársait a hazai építőipar egyik legnagyobb szereplője, a több mint 620 főt foglalkoztató Hídépítő Rt. - közölte lapunk érdeklődésére Kurucz Tamás, a társaság humánerőforrás-osztályvezetője. … A társaság évente mintegy 10-15 pályakezdő mérnököt vesz fel, akik az első hat hónapban ***mérnökgyakornoki programban*** vesznek részt. Ennek lényege, hogy az új, pályakezdő kollégák megismerjék a cég összes olyan részlegét, illetve munkatársát, akikkel később, a munkájuk során kapcsolatban lesznek. A mérnökök beilleszkedését segítő féléves program végén az új munkatársak írásban összegzik tapasztalataikat, és a kollégák is értékelik az illető munkáját.
http://portal.bme.hu/Sajtoszoba/Lists/Sajtoszemle2/DispForm....

A vodafone-hoz most csak úgy lehet kontakt ember nélkül bejutni hogy jelentkezel a mérnökgyakornoki programra. Erre csak akkor jelentkezheztsz ha idén végeztél a főiskolán/egyetemen.

A matávnál is van hasonló gyakornoki program 3 fordulós kiválasztással.
http://it.news.hu/f.php?mod=40&id=70620&start=30

engineer - mérnök
mechanical engineer - gépészmérnök



Selected response from:

apro
Hungary
Grading comment
ez lesz az! köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2mérnökgyakornoki programapro
3 +1továbbképzési program (?), gyakorlati képzési program(?), másoddiploma-szerzési program(?)Maria Bolgar
3mérnöki mesterképzés(i program)?
egerhazi
3pályakezdő mérnökök elhelyezkedését segítő/célzó programSSDD


Discussion entries: 2





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
engineering graduate programme
továbbképzési program (?), gyakorlati képzési program(?), másoddiploma-szerzési program(?)


Explanation:
Az alábbi hálószemen van sok, országonként nagyon eltérő magyarázat.
talán ezek alapján sikerül kiválasztanod a neked megfelelőt.


    Reference: http://www.answers.com/topic/graduate-school
Maria Bolgar
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
47 mins
  -> külön öröm!

44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
engineering graduate programme
pályakezdő mérnökök elhelyezkedését segítő/célzó program


Explanation:
ahogy te is említed

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-06 12:04:54 GMT)
--------------------------------------------------

ez a program munkalehetőséget ajánl, biztosít amibe a gyakorlati képzés automatikusan bele értendő, mivel minden új állás, munka egy bizonyos képzéssel jár. Itt nem csupán a gyakorlati képzés biztosításáról van szó.

SSDD
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3
Notes to answerer
Asker: kösz a megerősítést, de ennél picit több kéne, mert nem mindegy, hogy vállalati ösztöndíj, vagy állami program (pl. mint nálunk a Start-kártya)


9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
engineering graduate programme
mérnökgyakornoki program


Explanation:
Egy vállalatnál ez egy rendes állás, nem ösztöndíj van, hanem munkabér (l. az alábbi két ismertetőt, bár a Unileveré nem mérnöki, csak graduate programme).

Egyszerűen arról van szó, hogy a frissdiplomások úgy kezdenek dolgozni egy cégnél (határozott időre szóló szerződéssel), hogy közben sokat tanulnak (l. a példákat). Hogy ez pontosan mit jelent, az cégenként különböző.

http://www.mbdacareers.co.uk/faq_graduate.htm
http://www.unilever.co.uk/ourcompany/careers/unilever_gradua...

(Más kérdés, hogy egyetemen vagy kutatóintézetben is lehet graduate programme, és ott nyilván van a végén valami diploma, pl. egy PhD.)



Többféle módszerrel választja ki munkatársait a hazai építőipar egyik legnagyobb szereplője, a több mint 620 főt foglalkoztató Hídépítő Rt. - közölte lapunk érdeklődésére Kurucz Tamás, a társaság humánerőforrás-osztályvezetője. … A társaság évente mintegy 10-15 pályakezdő mérnököt vesz fel, akik az első hat hónapban ***mérnökgyakornoki programban*** vesznek részt. Ennek lényege, hogy az új, pályakezdő kollégák megismerjék a cég összes olyan részlegét, illetve munkatársát, akikkel később, a munkájuk során kapcsolatban lesznek. A mérnökök beilleszkedését segítő féléves program végén az új munkatársak írásban összegzik tapasztalataikat, és a kollégák is értékelik az illető munkáját.
http://portal.bme.hu/Sajtoszoba/Lists/Sajtoszemle2/DispForm....

A vodafone-hoz most csak úgy lehet kontakt ember nélkül bejutni hogy jelentkezel a mérnökgyakornoki programra. Erre csak akkor jelentkezheztsz ha idén végeztél a főiskolán/egyetemen.

A matávnál is van hasonló gyakornoki program 3 fordulós kiválasztással.
http://it.news.hu/f.php?mod=40&id=70620&start=30

engineer - mérnök
mechanical engineer - gépészmérnök





apro
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
ez lesz az! köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SSDD: That's more like it. Especially your explanation.
13 hrs
  -> Kösz.

agree  juvera: Többnyire a pályakezdők cégen belüli képzéséről van szó, nem államiról, az biztos. (Hacsak véletlenül a cég maga pl. "államvasutak".) Néha beszámít a masters degreebe, márcsak azért is, mert nyilván olyan témát választ, amellyel a cégnél is foglalkozik.
2 days21 hrs
  -> Kösz.

2 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
engineering graduate programme
mérnöki mesterképzés(i program)?


Explanation:
Sziasztok

Nem szeretném félrevezetni a megoldási szálat, inkább csak megjegyzés...
Nem lehetséges, hogy itt is arról a kétszintű képzési rendszerről van szó, amelyet mostanság vezetnek/vezettek be a magyar felsőoktatásban is (Bolognai folyamat). Ez ad egy alapképzést (természettudományok esetén pl. BSc, bachelor fokozatot). amelyet a mesterképzés követ(het).

Az ötletet az alábbi mondat adta, amelyet a Mária javasolta hálószemen találtam:

A graduate school or "grad school" is a school that awards advanced degrees, with the general requirement that students must have earned an undergraduate (bachelor's).

A BME honlapján az alábbiak olvashatók:

Tiszta kétszintű mérnökképzés bevezetése, ahol az első szint a mérnöki (alap) diploma (ez felel meg az un. BSc szintnek), a második szint a mérnöki mester diploma (ez felel meg az MSc szintnek).
Az első szint befejezéséig a képzések nagy hallgatói létszámok mellett folynak megfelelő oktatástechnológiai támogatással (információs anyagok, jegyzetek, zárthelyik és házi feladatok bonyolítása, vizsgáztatás, stb.). Az első szinten a szakirányok, ágazatok száma a jelenleginél lényegesen kisebb, a specializáció, a kisebb csoportokban történő képzés a második szintre jellemző.

A mester szinten valósulna meg a kínálat rugalmassága: a jelenlegi alapszakokon túlmenően önálló "mester" programok meghirdetésére is sor kerülhet, a mai vagy majd a jelentkező szakmai igényekhez igazodva, megfelelő akkreditálást követően.




    Reference: http://www.bme.hu/bmeu/szekcio1t.html
egerhazi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  apro: 1) Graduate programme egyetemeken és vállalatoknál is van, de magyarul nem uaz a nevük. A kérdés vállalati programra utal. 2) Az egyetemi graduate programme mesterképzés és doktori képzés is lehet.
18 hrs
  -> köszönöm a pontosítást!