KudoZ home » English to Hungarian » Human Resources

Employee Development Plan (EDP)

Hungarian translation: munkavállalói önfejlesztési terv / a munkaválló önfejlesztési terve


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Employee Development Plan (EDP)
Hungarian translation:munkavállalói önfejlesztési terv / a munkaválló önfejlesztési terve
Entered by: Katalin Szilárd

22:55 Sep 5, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: Employee Development Plan (EDP)
Munkavállalói Fejlesztési Terv?
Katalin Szilárd
Hungary
Az alkalmazott/a munkavállaló önfejlesztési terve
Explanation:
A "Karrier menedzsment" c. tárgy egyik vizsgakövetelménye: A karriercélt szolgáló "önfejlesztési terv" elkészítése.
Hasonlót takar, mint a régebben használt továbbképzési terv.
Selected response from:

aradek
United States
Grading comment
Nagyon szépen köszönöm mindkettőtök segítségét! Aradek válaszát egy kicsit átalakítottam: "munkavállói önfejlesztési terv" lett a végső megoldás. Utána érdeklődtem egy-két cégnél. Továbbképzési tervet tényleg elsősorban a felső vezetés adja ki az alkalmazottaknak. Sőt ezt a kifejezést elsősorban oktatási és közigazgatási intézményeknél használják, és inkább arról szól, hogy egy-egy továbbképzési programban kik vehetnek részt, mennyi az erre szánt anyagi keret stb.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1továbbképzési terv
JANOS SAMU
4Az alkalmazott/a munkavállaló önfejlesztési tervearadek


Discussion entries: 1





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
employee development plan (edp)
Az alkalmazott/a munkavállaló önfejlesztési terve


Explanation:
A "Karrier menedzsment" c. tárgy egyik vizsgakövetelménye: A karriercélt szolgáló "önfejlesztési terv" elkészítése.
Hasonlót takar, mint a régebben használt továbbképzési terv.


    Reference: http://www.kkf.hu/tantargyak/reszletes.php?subject_Id=489&PH...
aradek
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Nagyon szépen köszönöm mindkettőtök segítségét! Aradek válaszát egy kicsit átalakítottam: "munkavállói önfejlesztési terv" lett a végső megoldás. Utána érdeklődtem egy-két cégnél. Továbbképzési tervet tényleg elsősorban a felső vezetés adja ki az alkalmazottaknak. Sőt ezt a kifejezést elsősorban oktatási és közigazgatási intézményeknél használják, és inkább arról szól, hogy egy-egy továbbképzési programban kik vehetnek részt, mennyi az erre szánt anyagi keret stb.

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
employee development plan (edp)
továbbképzési terv


Explanation:
Nem is fontos fordítani az employee szót, hiszen ez a már bevált szóhasználatban alkalmazottakra vonatkozik. Ilyen volt régen is meg most is.

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2006-09-06 20:44:32 GMT)
--------------------------------------------------

A továbbképzási terv vonatkozik mind a kettőre. A vállalat is összeállíthat továbbképzési tervet és az alkalmazott is saját magának, hiszen maga az alkalmazott is képezheti magát. Az angol név employee development plan is azt sugallja, hogy azt valaki más állította össze egy vagy több alkalmazott számára, mert amikor vezetőjelölteket kérnek fel amerikai vállalatoknál, hogy adjanak be egy továbbképzési tervet, amit saját maguk szeretnének megvalósítani, akkor többnyire Self-Development Plan-nek nevezik. Vezető szint alatt meg nem szokták az egyszerű alkalmazottakat felszólítani, hogy csináljanak ilyet maguknak, hiszen ahhoz képzési szakértelem szükséges.

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári
3 hrs

neutral  aradek: Az edp és a továbbképzési terv átfed, de nem egészen azonos. Az "edp"-ben nem csak képzés természetű dolgok lehetnek. Az biztosan nem áll, hogy csak vezetőbeosztásúakkal csináltatják .
1 day7 hrs