KudoZ home » English to Hungarian » Human Resources

Ee Pension

Hungarian translation: jövedelemből levont nyugdíjjárulék


09:04 Mar 12, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: Ee Pension
Fizetési kimutatáshoz kapcsolódó adóelszámolásban szerepelnek:

Ee Pension
Taxable Pav
Ee NI
Er Pension
Er NI

Az NI valószínűleg National Insurance (TB)

Érdekelne az Er Pension is.
Péter Tófalvi
Hungary
Hungarian translation:jövedelemből levont nyugdíjjárulék
Explanation:
EE = employee, ER = employer, itt alighanem azt jelzi, hogy ki fizeti, az alkalmazott bruttó béréből vonják-e le, vagy a vállalkozó fizeti a bruttó bér feletti járulékként.

Az első két ref. a rövidítések feloldásához vezet, a harmadikon egy ürge polemizál arról, hogy EE-t vagy ER-t válasszon. (A választás lehetősége szvsz nem zárja ki a tippem helyességét, lehet, hogy eldönthetik, hogy saját zsebből fizetnek-e többet, vagy sem).

http://complianceconnection.adp.com/Glossary/tabid/55/Letter...
Selected response from:

Gusztáv Jánvári
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5foglalkoztatott/munkavállaló/biztosított nyugdíjjárulékaMaria Bolgar
3 +2jövedelemből levont nyugdíjjárulék
Gusztáv Jánvári


Discussion entries: 4





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
ee pension
jövedelemből levont nyugdíjjárulék


Explanation:
EE = employee, ER = employer, itt alighanem azt jelzi, hogy ki fizeti, az alkalmazott bruttó béréből vonják-e le, vagy a vállalkozó fizeti a bruttó bér feletti járulékként.

Az első két ref. a rövidítések feloldásához vezet, a harmadikon egy ürge polemizál arról, hogy EE-t vagy ER-t válasszon. (A választás lehetősége szvsz nem zárja ki a tippem helyességét, lehet, hogy eldönthetik, hogy saját zsebből fizetnek-e többet, vagy sem).

http://complianceconnection.adp.com/Glossary/tabid/55/Letter...


    Reference: http://www.principaltrust.com/tools/glossary.htm#e
    Reference: http://boards.fool.co.uk/Message.asp?mid=10889314&bid=&sort=...
Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Igen ez a nyugdíjjárulék "önrésze" - de az önrész szót nem hiszem, hogy használják.
4 hrs

agree  juvera: Igen, az "önrész".
5 hrs

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ee pension
foglalkoztatott/munkavállaló/biztosított nyugdíjjáruléka


Explanation:
Ezt kiegészítően az ER fogalmat fedi a "foglalkoztató/munkáltató", amely szintén fizet nyugdíjjárulékot a munkavállalói után. Mivel a járulék a Nyugdíjbiztosítási Alapba kerül, maga az APEH is több kifejezést használ, köztük a "biztosított" szót is. Lehet válogatni (sak a járulékfizetés mértékében nem).

Example sentence(s):
  • Foglalkoztatók és foglalkoztatottak járulékfizetési kötelezettsége (fő szabályok)

    Reference: http://www.apeh.hu/adoinfo/jarulek/jarkotfogl.html?query=nyu...
    Reference: http://www.apeh.hu/adoinfo/jarulek/mber_utan_jarulek.html?qu...
Maria Bolgar
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8