KudoZ home » English to Hungarian » Human Resources

multiple reporting lines

Hungarian translation: többvonalas szervezeti/irányítási rendszer


13:16 Apr 2, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: multiple reporting lines
[x cég] is working with a so-called matrix structure which means that there are multiple reporting lines. Business Units not only report within Business Units, but also to countries, product groups, etc.

Van erre valami frappán magyar megfelelő? A sokszoros beszámolási vonaltól egy kicsit idegenkedem.

Köszönöm!
Ágnes Fülöp
Netherlands
Hungarian translation:többvonalas szervezeti/irányítási rendszer
Explanation:
A mondatot egy kicsit átköltve, a mátrix struktúra többvonalas szervezeti rendszerként (vagy többvonalas irányítási rendszerben) működik.

Sok példa van rá:

http://www.google.hu/search?hl=hu&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&q=...

Itt a 6. oldalon pedig a többvonalas szervezet címszó alatt egy szemléltető diagram is található:

foighiv.gamf.hu/toth.akos/downloads/oktatas/szervezeti_formak.pps





--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-04-02 18:09:47 GMT)
--------------------------------------------------

Az utolsó hivatkozás sajnos nem kattintható, de ha bemásolod a keresőbe, akkor PowerPointban megjelenik a dokumentum.
Selected response from:

xxxzsuzsa369
Grading comment
Köszönöm szépen mindenkinek! A végén ezt használtam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2több beszámolási vonal
Attila Piróth
4párhuzamos jelentési (riportolási) rendszerKinga Gróh
4többvonalas szervezeti/irányítási rendszerxxxzsuzsa369
4 -1többszörös/többlépcsős jelentéskészítési rendszerkpeter


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
multiple reporting line
többszörös/többlépcsős jelentéskészítési rendszer


Explanation:
.

kpeter
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: A 'reporting" itt NEM jelentéskészítés, hanem amolyan "beosztott-főnök" kapcsolat.
2 hrs

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
több beszámolási vonal


Explanation:
A sokszoros helyett egyszerűen többet (esetleg többfélét), az útvonal helyett pedig alighanem vonalat írnék. A beszámolási jó, ha a reportingra ez szerepel (jelentési is előfordul). Mondjuk azt azért nem hiszem, hogy ettől sokkal kevésbé fogsz idegenkedni.
Ha felveszed a szószedetbe, akkor a "line" végére írd oda az s-t.

Attila Piróth
France
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: Esetleg vonal helyett csatorna?
2 mins
  -> Igen, az is erősen szóba jön. Szerintem jobban is hangzik, mint a vonal, de a csatornában valamennyire az van benne, hogy a tartalom nem változik. A vonalban ezt az árnyalatot nem érzem. És lehet, hogy a valóságnak a vonal felel inkább meg.

agree  Katalin Horváth McClure: Még esetleg az is lehetne, hogy többirányú beszámolási kötelezettség. "X mátrixos szervezeti felépítést alkalmaz, többirányú beszámolási kötelezettséggel." Aztán a köv. megmagyarázza, hogy pontosan hogyan.
2 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
többvonalas szervezeti/irányítási rendszer


Explanation:
A mondatot egy kicsit átköltve, a mátrix struktúra többvonalas szervezeti rendszerként (vagy többvonalas irányítási rendszerben) működik.

Sok példa van rá:

http://www.google.hu/search?hl=hu&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&q=...

Itt a 6. oldalon pedig a többvonalas szervezet címszó alatt egy szemléltető diagram is található:

foighiv.gamf.hu/toth.akos/downloads/oktatas/szervezeti_formak.pps





--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-04-02 18:09:47 GMT)
--------------------------------------------------

Az utolsó hivatkozás sajnos nem kattintható, de ha bemásolod a keresőbe, akkor PowerPointban megjelenik a dokumentum.

xxxzsuzsa369
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm szépen mindenkinek! A végén ezt használtam.

2 days20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
párhuzamos jelentési (riportolási) rendszer


Explanation:
Úgy látom, HR a témakör. Belátom, hogy a forrás mégcsak nem is utal párhuzamosságra, de tipikusan multinacis a szöveg. Volt szerencsém ilyen körökben dolgozni:-( és itt minden bizonnyal arra utalnak, hogy egy adott pozícióban dolgozó kollégának egyidejűleg (azaz időben "párhuzamosan") több felettes személynek/szervezeti egységnek is kell jelentenie. (Erre sajnos a multis körökben simán használják a "riportolni" szót.)

Kinga Gróh
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian