KudoZ home » English to Hungarian » Internet, e-Commerce

My XYZ

Hungarian translation: Saját XYZ


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:My XYZ
Hungarian translation:Saját XYZ
Entered by: Katalin Horváth McClure

23:04 Jan 19, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Internet, e-Commerce / internet
English term or phrase: My XYZ
Nyugi, nem őrültem meg. Nem a birtokos szerkezet fordításával van gondom. ;-)

A "My XYZ" az XYZ weblap személyre szabott tartalommal rendelkező változata, mint például My Yahoo!, stb.

Hogyan szokták az ilyet magyarra fordítani - vannak példák?

Én a "Saját XYZ" változatot ötlöttem ki, mert így az XYZ-t nem kell ragozni - van jobb ötletetek?
Katalin Horváth McClure
United States
Saját xyz
Explanation:
Manapság rengeteg My xxx létezik. Az archetípus szerintem a Windows "My Computer" ikonja, ami magyar változatban "Sajátgép" lett. Ez alapján teljesen jogos a "Saját xyz" változat.
Én legalábbis mindig így szoktam fordítani ezt a szerkezetet.
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
Köszi a megerősítést. Nekem sem tetszik igazán, de a XYZ-m változat ebben az esetben biztosan nem jó, az még sokkal rosszabbul hangzana.

Viszont szerettem volna látni néhány magyar weboldalt, ahol ezt így használják...
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Saját xyz
Csaba Ban
4 +1Az én xyz-m
Andras Szekany
4saját profil/saját beállítások
MARIA LEIDAL KOVACS


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
my xyz
Saját xyz


Explanation:
Manapság rengeteg My xxx létezik. Az archetípus szerintem a Windows "My Computer" ikonja, ami magyar változatban "Sajátgép" lett. Ez alapján teljesen jogos a "Saját xyz" változat.
Én legalábbis mindig így szoktam fordítani ezt a szerkezetet.

Csaba Ban
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 15
Grading comment
Köszi a megerősítést. Nekem sem tetszik igazán, de a XYZ-m változat ebben az esetben biztosan nem jó, az még sokkal rosszabbul hangzana.

Viszont szerettem volna látni néhány magyar weboldalt, ahol ezt így használják...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ValtBt
5 hrs

agree  Andras Szekany: az biztos, hogy a logika stimmel
6 hrs

agree  texlazar: vagy: személyre szabott XYZ-m
6 hrs

agree  xxxHungi
9 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
my xyz
Az én xyz-m


Explanation:
nekem a sajátgép se tetszik - bár nincs jobb - de ez a kérdés igazából úgy hangzik: az én weblapom, websitem, honlapom, stb. A kérdésben benne lévő rövidítés (amennyire tudom), nem sajátja a magyar nyelvnek

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nora Balint
5 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
saját profil/saját beállítások


Explanation:
Nehézkesen fordítható, a magyar nyelvben ez a forma tényleg nem hálás. Ha van rá lehetőség, javaslom a "saját profil" valamilyen beleszövését, vagy ragozva, vagy egy okos szókapcsolattal valamilyen módon. Pl. menüben könnyen meglehet tenni: saját beállítások

MARIA LEIDAL KOVACS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian