KudoZ home » English to Hungarian » Internet, e-Commerce

account administration

Hungarian translation: fiókbeállítások


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:account administration
Hungarian translation:fiókbeállítások
Entered by: Katalin Horváth McClure

23:35 Jan 19, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Internet, e-Commerce / internet
English term or phrase: account administration
Tulajdonképpen dupla kérdés.
Az account itt nem számlára utal, hanem egy webhelyen "megnyitható" saját helyre, például, amikor az ember a Yahoo!-ra felíratkozik, akkor megnyit egy ilyen account-ot.
A Microsoft glossary és sok-sok magyar webhely kutatgatása után arra jutottam, hogy a "fiók" elnevezést használják a legtöbb helyen, bár nekem egy kicsit furcsa.
Van jobb ötletetek?

A kérdés másik fele az "administration", ez arra a funkcióra utal, ahol a saját ilyen "fiókod" beállításait megváltoztathatod, adatokat, kérsz-e e-mailt, vagy nem, stb.
Nekem a "fiók kezelése" a javaslatom, jó ez? Van jobb?
Katalin Horváth McClure
United States
fiókbeállítások
Explanation:
A fiók lényegében a postafiók egyszerűsödése. A magyar fülnek a "számla" kizárólag pénzhez kapcsolódik, tehát ez nem honosodhatott meg.
Nekem valahogy a "Fiókbeállítások" tetszik, de a guglika csak 1 db találatot szedett össze belőle.
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
OK, köszi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3fiókbeállítások
Csaba Ban
5fiókbérlet beállítások
MandC
4Fiók beállításai / fiókbeállítás
MARIA LEIDAL KOVACS
4kapcsolat beállítása(i)
ValtBt


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
fiókbeállítások


Explanation:
A fiók lényegében a postafiók egyszerűsödése. A magyar fülnek a "számla" kizárólag pénzhez kapcsolódik, tehát ez nem honosodhatott meg.
Nekem valahogy a "Fiókbeállítások" tetszik, de a guglika csak 1 db találatot szedett össze belőle.

Csaba Ban
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 15
Grading comment
OK, köszi.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik
9 hrs

agree  Nora Balint: vszínű azért, mert el szokás hagyni a magyar oldalakon a "fiók"-ot, és csak egyszerűen "beállítások" vagy "adminisztráció" szerepel
11 hrs

agree  xxxHungi
1 day8 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kapcsolat beállítása(i)


Explanation:
HR/IT

ValtBt
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
fiókbérlet beállítások


Explanation:
Én nem használnám a "Postafiók" meghatározást, mert félrevezető. Az account használati jog megszerzésével kapcsolatos, a postafiók viszont kifejezetten levelezési tartalmat sugall.

MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Fiók beállításai / fiókbeállítás


Explanation:
A kezelőmenük hasonló elnevezéssel szerepelnek a magyar szoftvereknél is

MARIA LEIDAL KOVACS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian