KudoZ home » English to Hungarian » IT (Information Technology)

overheadsheet scanner

Hungarian translation: könyvszkenner


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:overheadsheet scanner (copyboard scanner)
Hungarian translation:könyvszkenner
Entered by: juvera

09:56 Jul 19, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: overheadsheet scanner
Szövegkörnyezet nincs, de szerintem értékes könyvek, bibliofil ritkaságok szkennelésére használják, hogy a szkennelendő anyagot minél kevesebb megpróbáltatás érje.
Péter Tófalvi
Hungary
könyvszkenner
Explanation:
"Overhead scanners (also called copyboard scanners) look somewhat like overhead projectors. You place documents face-up on a scanning bed, and a small overhead tower moves across the page."

Ennek alapján erről van szó:

"A könyvtári, levéltári munkára a legjobbak a könyvszkennerek; a mikrofilm-felvételezőéhez hasonló elv szerint működnek, vagyis felülről vagy oldalról világítják meg a dokumentumot és egy fent elhelyezett kamerával rögzítik a képét. Az iratot, könyvet nem éri közvetlen mechanikus hatás..."
www.mediafigyelo.hu/cikk.php?cid=86478
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2könyvszkennerjuvera
4fóliaszkenner, fóliaolvasóSzabolcs Varga


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fóliaszkenner, fóliaolvasó


Explanation:
az "overhead sheet" az írásvetítő fóliája. Fóliát és diát szkennelni nem annyira evidens, mint papírt. Szerintem.

Szabolcs Varga
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 76

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
könyvszkenner


Explanation:
"Overhead scanners (also called copyboard scanners) look somewhat like overhead projectors. You place documents face-up on a scanning bed, and a small overhead tower moves across the page."

Ennek alapján erről van szó:

"A könyvtári, levéltári munkára a legjobbak a könyvszkennerek; a mikrofilm-felvételezőéhez hasonló elv szerint működnek, vagyis felülről vagy oldalról világítják meg a dokumentumot és egy fent elhelyezett kamerával rögzítik a képét. Az iratot, könyvet nem éri közvetlen mechanikus hatás..."
www.mediafigyelo.hu/cikk.php?cid=86478

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxHungi
4 hrs

agree  Electra
10 hrs