KudoZ home » English to Hungarian » IT (Information Technology)

termination power

Hungarian translation: termináláshoz szükséges ellátó-feszültség


14:06 Mar 13, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: termination power
"Best of all, the xxxxx Adapter includes Termpower, making sure that it works with Zip® drives and other SCSI devices that do not supply termination power."
Csaba Ban
Hungary
Hungarian translation:termináláshoz szükséges ellátó-feszültség
Explanation:
`a megfelelő termináláshoz szükséges 5 V ellátó-feszültséget (Termination
Power, röviden TERMPWR). Általában a felületillesztő biztosítja ezt, de...'

Azt hiszem, ez OK lesz, bár a power ugye nem feszültség szokott lenni…
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
bingo! pont ugyanezt a referenciát találtam én is.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2véglezáró feszültség
Zsolt VARGA
4termináláshoz szükséges ellátó-feszültség
Attila Piróth
4devices, amelyek nem biztosítanak tápfeszültséget/nem rendelkeznek tápfeszültség-kimenettel
texlazar


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
devices, amelyek nem biztosítanak tápfeszültséget/nem rendelkeznek tápfeszültség-kimenettel


Explanation:
ennyi szövegkörnyezetből ez a javaslatom.. Üdv., Lázár Károly

texlazar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
véglezáró feszültség


Explanation:
Az SCSI perigériák esetében a fizikai lánc végén levő egységet "terminálni" kell, ezt mechanikusan a véglezáró adapter végzi, az újabb merevlemezek esetén beépített véglezárás van, a fent említett vezérlő ezért olyan perifériák esetén hasznos, amik ezt nem biztosítják.

When SCSI was first released, the term "termination" became the hot topic. Termination is short for a concept called "termination power," which provides a minimal voltage used for the detection of SCSI devices on a chain. On a SCSI device, installing resistors creates a managed short between a set of wires, and shortcuts the circuit so that "termination power" does not pass beyond that device to another device. In this way, the circuit is completed, and signals can travel in a loop back to the controller card. When termination isn't present on a device, the loop is extended to the next device, instead of being completed on this device.


    Reference: http://www.lowendmac.com/tech/termination2.shtml
Zsolt VARGA
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: vagy egyszerűen "lezáró feszültség".
16 mins

agree  Andras Szekany: kizárásos alapon (a másik 2 javaslat a tápfeszültséggel nem megy) ez az igazi - különösen a beidézett példával
2 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
termináláshoz szükséges ellátó-feszültség


Explanation:
`a megfelelő termináláshoz szükséges 5 V ellátó-feszültséget (Termination
Power, röviden TERMPWR). Általában a felületillesztő biztosítja ezt, de...'

Azt hiszem, ez OK lesz, bár a power ugye nem feszültség szokott lenni…


    Reference: http://www.dawicontrol.com/manuals/software-ug.pdf
Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 100
Grading comment
bingo! pont ugyanezt a referenciát találtam én is.