KudoZ home » English to Hungarian » IT (Information Technology)

innate to

Hungarian translation: velejáró, alapvetően jellemző


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:innate to
Hungarian translation:velejáró, alapvetően jellemző
Entered by: Gozo

19:12 Aug 24, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: innate to
A mondat amiben szerepel:
These include the creation of new adapters that provide service-level (as well as information-level) access to remote systems, application service-binding mechanisms innate to the server, and interface aggregation to support the combination of many Web services into a single Web service.

Az innate to the server részt nem igazán tudom magyarra fordítani.

Előre is köszönöm a segítséget!
Gozo
Hungary
velejáró, alapvetően jellemző
Explanation:
Az innate eredeti jelentése veleszületett. Szerintem az adott részlet:
a szerverre alapvetően jellemző mechanizmusok
Selected response from:

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Grading comment
Ezt választom, bár e-Musty megoldása is megfelelő
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3velejáró, alapvetően jellemzőZsuzsa Berenyi
3a kiszolgáló által támogatott
Gusztáv Jánvári


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
innate to the server
a kiszolgáló által támogatott


Explanation:
Arra tippelnék, hogy nem akart mást írni a jóember, minthogy olyan kötési mechanizmust kell alkalmazni az adapterekben, amiket a szerver támogat (ilyen értelemben lehet a kép az, hogy vele született), pontosabban azért (is) kell az adapter, hogy a szerver által támogatott módon lehessen a szerverhez kapcsolódni.

Az az egy holtbiztos, hogy az innate nem SOA-s és nem IT-s szakkifejezés, csak szépen akart fogalmazni az író. Ergo egy stilárisan neked tetsző körülírás (vagy legalábbis nem feltétlenül literális fordítás) lesz a legjobb választás.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 177
Notes to answerer
Asker: Köszi, ez is jó de valahogy Zsuzsa megoldása jobban illik a szöveg környezetbe.


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
velejáró, alapvetően jellemző


Explanation:
Az innate eredeti jelentése veleszületett. Szerintem az adott részlet:
a szerverre alapvetően jellemző mechanizmusok

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Ezt választom, bár e-Musty megoldása is megfelelő

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zoltán Kulcsár
12 hrs

disagree  Gusztáv Jánvári: csak hát a szerverek nem a fán teremnek, hogy legyenek rájuk jellemző mechanizmusok, minden szerverben olyan mechanizmus van, amit támogat, mert belefejlesztették | imho stiláris választás kérdése, ez marketingesebb, szakkifejezés-light szövegnek tűnik
1 day14 hrs
  -> De a támogat assist/backup/support/aided/augmented/maintain szokott lenni, nem?