KudoZ home » English to Hungarian » Law: Contract(s)

arise (mondatrész értelmezése)

Hungarian translation: felmerül


22:21 Oct 30, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Grammar, word order
English term or phrase: arise (mondatrész értelmezése)
A következő mondatban a csillagok közti rész értelmezéséhez kérnék segítséget. Vállalati webhely használatára vonatkozó felelősségkorlátozó feltételek között szerepel az alábbi mondat:

The company shall not be liable for damages arising from the use of or inability to use the services on this site (including but not limited to damages resulting from data corruption, discontinuation of service, and loss of sales information) even if it has been announced beforehand **that such damages or liability claims from third parties may arise**.
Attila Piróth
France
Hungarian translation:felmerül
Explanation:
..., hogy ilyen kár, vagy kártéritési igény harmadik fél részéről felmerülhet.
Csak a teljesség kedvéért (bár a fentiekből világos): nem értek egyet SJ értelmezésével, t.i., hogy a kárt a harmadik fél okozza.
A lényeg az, hogy természetesen nem probléma a felelősség elháritása, ha a kárt más (harmadik fél) okozta. Tehát nem erről van szó, hanem arról, hogy a kár (és kértéritési igény) lehetőségét a harmadik fél előre jelezte ugyan, de ez, a szöveg szerint, nem alap a vállalat felelősségének megállapitására.
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
Nagyon köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6felmerülxxxdenny
5hogy ilyen károkat harmadik fél esetleg okoz vagy azokra kárigényt jelent be
JANOS SAMU


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
hogy ilyen károkat harmadik fél esetleg okoz vagy azokra kárigényt jelent be


Explanation:
that such damages or liability claims from third parties may arise.
Itt a szenvedőben használt arise szó kettős értelme okozhatott nehézséget, mivel angolul ez teljesen szabályos, magyarban viszont két külön igével kell kifejezni a kár okozását és a kárigény bejelentését.



JANOS SAMU
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 115

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
felmerül


Explanation:
..., hogy ilyen kár, vagy kártéritési igény harmadik fél részéről felmerülhet.
Csak a teljesség kedvéért (bár a fentiekből világos): nem értek egyet SJ értelmezésével, t.i., hogy a kárt a harmadik fél okozza.
A lényeg az, hogy természetesen nem probléma a felelősség elháritása, ha a kárt más (harmadik fél) okozta. Tehát nem erről van szó, hanem arról, hogy a kár (és kértéritési igény) lehetőségét a harmadik fél előre jelezte ugyan, de ez, a szöveg szerint, nem alap a vállalat felelősségének megállapitására.


xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 70
Grading comment
Nagyon köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure
2 hrs

agree  Endre Both
8 hrs

agree  Eva Blanar: csak szerintem nem a harmadik fél jelezte előre, hanem a felek valamelyike (vagy mindkettő) már jelezte, hogy lehetnek ilyen igénybejelentések
9 hrs
  -> Teljesen igazad van, a magyarázatba hiba csúszott.

agree  SSDD
12 hrs

agree  Meturgan: With Eva Blanar
15 hrs

agree  Erzsébet Czopyk
2 days22 hrs