ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Hungarian » Law: Contract(s)

capital account

Hungarian translation: 1. tőkeszámla / 2. tőkemérleg

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:capital account
Hungarian translation:1. tőkeszámla / 2. tőkemérleg
Entered by: ibookg4

06:54 Jan 10, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
English term or phrase: capital account
Amerikai angol: "The term sharing ration shall mean a fraction, the numerator of which is the total of a member's capital account and the denominator is the total of all capital accounts of all members." Tőkerészesedés??????
ibookg4
1. tőkeszámla / 2. tőkemérleg
Explanation:
1. A nem pénzügyi eszközök (értékpapírok) értékét nyilvántartó számla, amelyet az értékpapírok forgalmazására jogosult cégek vezetnek.

2. "A fizetési mérlegnek – a folyó fizetési mérleg egyenlegén kívüli – másik jelentős tétele a tőkemérleg és a pénzügyi mérleg egyenlege. Míg a tőkemérleg (capital account) az államháztartás és egyéb szektorok viszonzatlan átutalásait tartalmazza, addig a pénzügyi mérleg egyenlege (financial account) a közvetlen és portfólióbefektetések, illetve egyéb befektetések egyenlegét." http://www.menszt.hu/magyar/akademiaKiss.htm
Selected response from:

András Kiss
Hungary
Grading comment
Köszi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tőkeszámla
Eva Plesz
41. tőkeszámla / 2. tőkemérlegAndrás Kiss


Discussion entries: 1





  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
1. tőkeszámla / 2. tőkemérleg


Explanation:
1. A nem pénzügyi eszközök (értékpapírok) értékét nyilvántartó számla, amelyet az értékpapírok forgalmazására jogosult cégek vezetnek.

2. "A fizetési mérlegnek – a folyó fizetési mérleg egyenlegén kívüli – másik jelentős tétele a tőkemérleg és a pénzügyi mérleg egyenlege. Míg a tőkemérleg (capital account) az államháztartás és egyéb szektorok viszonzatlan átutalásait tartalmazza, addig a pénzügyi mérleg egyenlege (financial account) a közvetlen és portfólióbefektetések, illetve egyéb befektetések egyenlegét." http://www.menszt.hu/magyar/akademiaKiss.htm

András Kiss
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszi!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tőkeszámla


Explanation:
a Véges István által szerkesztett angol-magyar külkereskedelmi szótár szerint:
capital account: tőkeszámla, tőkemozgásokat feltüntető számla (fizetési mérlegben)

Eva Plesz
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8