KudoZ home » English to Hungarian » Law (general)

affiliate

Hungarian translation: kapcsolt vállalkozás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:affiliate
Hungarian translation:kapcsolt vállalkozás
Entered by: anitaborloi

14:37 Feb 17, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: affiliate
"Shall mean any corporation, firm, partnership or other legal entity, which directly or indirectly owns, is owned by or is under common ownership with the Party in question to the extent of at least 51% of the equity having the power to vote on or direct the affairs of the entity."

Lehet ez társvállalat?
anitaborloi
kapcsolt vállalkozás
Explanation:
A Findict szótára szerint kapcsolt vállalkozás, ezen kívül már több fordításban így találkoztam vele. A leányvállalat szerintem subsidiary. lásd a wikipedia definícióját is.

Selected response from:

Krisztina Kotai
Hungary
Grading comment
Erről van szó, köszönöm szépen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3kapcsolt vállalkozás
Krisztina Kotai
5társvállalat, társvállalkozás
Péter Tófalvi
3 +2leányvállalat
Balázs Sudár


Discussion entries: 7





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
leányvállalat


Explanation:
Úgy tudom, ez a leányvállalat.

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Itt nem csak azokról a jogi személyekről van szó, amelyek ennek a bizonyos vállalatnak a tulajdonában vannak, hanem amelyeknek ez a bizonyos vállalat a tulajdonában van, illetve amelyek ezzel a vállalattal egy tulajdonban állnak. Így is OK a leányvállalat?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik: jól tudod
1 min

agree  Hungary GMK
3 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
kapcsolt vállalkozás


Explanation:
A Findict szótára szerint kapcsolt vállalkozás, ezen kívül már több fordításban így találkoztam vele. A leányvállalat szerintem subsidiary. lásd a wikipedia definícióját is.



Example sentence(s):
  • A corporation may be referred to as an affiliate of another when it is related to it but not strictly controlled by it, as with a subsidiary relationship, or when it is desired to avoid the appearance of control.

    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Affiliate
Krisztina Kotai
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Erről van szó, köszönöm szépen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kathrin.B
2 hrs
  -> Köszönöm

agree  xxxzsuzsa369: Kathrin fenti magyarázata és a neten talált meghatározások alapján, szerintem is ez lesz a helyes válasz.
4 hrs
  -> Köszönöm

agree  Judit Darnyik
5 hrs
  -> Köszönöm

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
társvállalat, társvállalkozás


Explanation:
vagy lehet még parnervállalt is, de ez újságírós.

Az első egy komoly, hivatalos ref.


    Reference: http://www.kozbeszerzes.gov.hu/termszolg/szoftverek/microsof...
    Reference: http://www.mobilport.hu/?r=6112
Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 35