KudoZ home » English to Hungarian » Law (general)

Maritime Code

Hungarian translation: Tengerhajózási Törvénykönyv


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Maritime Code
Hungarian translation:Tengerhajózási Törvénykönyv
Entered by: Judit Darnyik

13:38 Feb 21, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: Maritime Code
These Terms and Conditions are subject to the provisions of the Maritime Code of the Republic of Croatia.

Vízi járművek felelősségbiztosítási feltételeiről van szó.

Mi lenne ez, Tengerészeti törvénykönyv, Hajózási törvénykönyv, vagy valami más???

A Sztaki szerint a code of maritime law "tengeri jog törvénykönyve".

Mindhárom változatra gyanúsan kevés találat van a neten.
Judit Darnyik
Hungary
Tengerhajózási Törvénykönyv
Explanation:
It is a code not a simple law, and maritime refers to shipping ,transportation by ships. Similar codes exist for all range of industries, like Codul Aerian,Codul Maritim--romanian equivalents for air and maritime transport transport, some 6O French Codes , Törvényköny akár a polgári vagy büntető amely egy iparágat szabályoz jelen esetben a tengeri hajózást

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2008-02-21 14:31:25 GMT)
--------------------------------------------------

pld. a norvég TH Tk.
http://folk.uio.no/erikro/WWW/NMC.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2008-02-21 14:37:48 GMT)
--------------------------------------------------

vagy a Vietnami
www.dzungsrt.com/marilaw.htm
Barcelonának már 1258 -ban volt ilyen, igaz kisebb terjedelmű törvénye/törvénykönyve. A terjedelem nem annyira meghatározó mint a benne foglalt elvek,szabályok állandósága.
Selected response from:

Vandor
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Tengerhajózási TörvénykönyvVandor
4tengerjog
valderby
4Horvát Tengeri TörvényHungary GMK
4tengerészeti törvény
Balázs Sudár


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
maritime code
tengerészeti törvény


Explanation:
A Tengerészeti Törvény 1043. cikkely 38. bekezdése értelmében...
Horvát Köztársaság Hivatalos Közlönye 47 szám

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2008-02-21 14:02:35 GMT)
--------------------------------------------------

Nem vagyok jogász, de szerintem a code törvénykönyv vagy törvénygyűjtemény, és ez esetben a tengerészeti törvény elég átfogónak tűnik, maritime act-re egy helyen találtam a neten.


    www.freeweb.hu/ocean/html/horvat%20engedely.html - 19k -
Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Szerintem ez a Maritime Act magyar megfelelője.


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
maritime code
Horvát Tengeri Törvény


Explanation:
Zakon o moru=Horvát Tengeri Törvény
Van rá számos találat, nem tudom ezt fordították-e le "maritime code"-nak.

"A tengeri hajóvezetői engedélyekkel kapcsolatos rémhírek és kételkedő megjegyzések helyett ezúttal kizárólagosan a tényekre - az új Horvát Tengeri Törvény ( Zakon o moru) rendelkezéseinek megismertetésére szorítkozom." http://www.euromarine.hu/index.php?id_y=1&id_x=3

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2008-02-21 14:11:41 GMT)
--------------------------------------------------

Közben megtaláltam a teljes szövegét, és eléggé törvénynek tünik.
"By the provisions of this Law shall be regulated: the maritime and submarine areas of the Republic of
Croatia, the safety of navigation on the internal waters and the territorial sea of the Republic of Croatia; the regime
of the maritime demesne;...."

http://www.un.org/Depts/los/LEGISLATIONANDTREATIES/PDFFILES/...

Hungary GMK
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Ez király, horvátul is tudsz ;-) Az én készülékemben van hiba, hogy törvénykönyvnek ismerem a Code-ot?


49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
maritime code
Tengerhajózási Törvénykönyv


Explanation:
It is a code not a simple law, and maritime refers to shipping ,transportation by ships. Similar codes exist for all range of industries, like Codul Aerian,Codul Maritim--romanian equivalents for air and maritime transport transport, some 6O French Codes , Törvényköny akár a polgári vagy büntető amely egy iparágat szabályoz jelen esetben a tengeri hajózást

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2008-02-21 14:31:25 GMT)
--------------------------------------------------

pld. a norvég TH Tk.
http://folk.uio.no/erikro/WWW/NMC.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2008-02-21 14:37:48 GMT)
--------------------------------------------------

vagy a Vietnami
www.dzungsrt.com/marilaw.htm
Barcelonának már 1258 -ban volt ilyen, igaz kisebb terjedelmű törvénye/törvénykönyve. A terjedelem nem annyira meghatározó mint a benne foglalt elvek,szabályok állandósága.

Vandor
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi: szép
4 mins
  -> köszönöm

agree  Andrei Ersek
1 hr
  -> köszönöm

agree  Dilshod Madolimov
5 hrs
  -> köszönöm

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
maritime code
tengerjog


Explanation:
Britannica Concise Encyclopedia: maritime law

Body of legal rules that governs ships and shipping. One early compilation of maritime regulations is the 6th-century Digest of Justinian. Roman maritime law and the 13th-century Consolat de Mar ("Consulate of the Sea") both brought temporary uniformity of maritime law to the Mediterranean, but nationalism led many countries to develop their own maritime codes. Maritime law deals mainly with the eventualities of loss of a ship (e.g., through collision) or cargo, with insurance and liability relating to those eventualities, and with collision compensation and salvage rights. There has been an increasing tendency to make maritime laws uniform; the chief organization overseeing maritime law is the International Maritime Committee, composed of the maritime law associations of several countries.

For more information on maritime law, visit Britannica.com.
Free Online Dictionary, Encyclopedia, Thesaurus and much more

Search Answers.com
WebNewsImagesShopping

Page Tools









valderby
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4