KudoZ home » English to Hungarian » Law (general)

all-crimes basis

Hungarian translation: az alapbűncselekmény fajtájától függetlenül


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:all-crimes basis
Hungarian translation:az alapbűncselekmény fajtájától függetlenül
Entered by: Eva Blanar

21:41 Dec 5, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: all-crimes basis
This was one of the first jurisdictions within the EU to implement the EU’s Money Laundering Directive on an all-crimes basis.

Lehet, hogy ez a köztörvényes bűncselekmény? Vagy valami egészen más - esetleg csak azt akarja mondani, hogy eleve bűncselekménynek tekint mindent, ami pénzmosás? (Vagyis nincs olyan, hogy ez csak szabálysértés, ez meg már bűncselekmény.)
Eva Blanar
Hungary
az alapbűncselekmény fajtájától függetlenül
Explanation:
Ez volt az egyik első joghatóság, amelyik az EU pénzmosásra vontkozó irányelveit az alapbűncselekmény fajtájától függetlenül alkalmazta.

A pénzmosásnál mindig van egy alapbűncselekmény (predicate offense), aminek a hozadékát az elkövető később legálisnak próbálja feltüntetni. Kérdés, hogy milyen alapbűncselekmény esetén alkalmazható a pénzmosás vádja. Ha mondjuk Bergengóciában tilos az alkohol, de Pityi Palkó a törvénynek fittyet hányva elad egy bergengóc zugkocsmárosnak két hektó pálinkát, majd az ebből származó busás jövedelmét befizeti az OTP-be, történt-e pénzmosás? A magyar törvény (2000. évi CI. törvény) szerint nem: Magyarországon csak a magyar Büntető Törvénykönyvben foglalt alapbűncselekmények jövedelmének tisztára mosása tilos. Vannak azonban országok, amelyek mindenféle alapbűncselekmény esetén alkalmazzák a pénzmosásra vonatkozó szabályokat.
Selected response from:

Andras Malatinszky
Grading comment
Köszönöm, ezt használtam, nagyon meggyőző!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1az alapbűncselekmény fajtájától függetlenülAndras Malatinszky
3 +2minden bűncselekményre kiterjedően
Csaba Ban
4a minden bűncselekményre vonatkoztatható EU... stbjuvera


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a minden bűncselekményre vonatkoztatható EU... stb


Explanation:
Vagyis az EU pénzmosási szabály/utasítás minden bűncselekményre vonatkoztatható, és ez az állam/joghatóság volt az elsők egyike, amely ezt alkalmazta.

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2004-12-05 22:37:15 GMT)
--------------------------------------------------

Bocs, inkább az EU pénzmosási szabályát minden bűncselekményre kiterjesztette. A bűncselekmények gyakori következménye a pénzmosás, és ezentúl nem tesz különbséget, milyen kriminális cselekményből ered.

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 47

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
minden bűncselekményre kiterjedően


Explanation:
Egy részletes google keresés alapján azt láttam, hogy az "all-crimes basis" kifejezés szinte kizárólag a "money laundering" kifejezéssel együtt szerepel.
Egy ez ügyben eléggé illetékes kajmán-szigeteki doksi szerint:

"Law enforcement authorities providing assistance to their foreign counterparts covering all financial crimes (not just those related to money laundering or drugs-related offences), extending to investigative assistance before court proceedings have been issued, and providing for evidence to be obtained on their behalf."

http://www.caymanbar.org.ky/16.htm

Ebben többször is szerepel ez a kifejezés. Nem száz százalék, de a jelek szerint aztjelenti, hogy nem csak magát a pénzmosást tekintik bűncselekménynek, hanem minden ezzel kapcsolatos tevékenység is azonos elbírálás alá esik. (bármilyen ezzel kapcsolatos pénzügyi tevékenység, kábítószerkereskedelem, stb.)

Lásd még ezzel kapcsolatban:
1990 Council of Europe Convention on Laundering, Search, Seizure, and Confiscation of the Proceeds from Crime

http://conventions.coe.int/treaty/en/Treaties/Html/141.htm


Csaba Ban
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: "on an all-crimes basis" = "quelles que soient les infractions pénales principales" - http://www1.oecd.org/fatf/pdf/ar2001_en.pdf = http://www1.oecd.org/fatf/pdf/ar2001_fr.pdf
52 mins

agree  Krisztina Lelik
9 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
az alapbűncselekmény fajtájától függetlenül


Explanation:
Ez volt az egyik első joghatóság, amelyik az EU pénzmosásra vontkozó irányelveit az alapbűncselekmény fajtájától függetlenül alkalmazta.

A pénzmosásnál mindig van egy alapbűncselekmény (predicate offense), aminek a hozadékát az elkövető később legálisnak próbálja feltüntetni. Kérdés, hogy milyen alapbűncselekmény esetén alkalmazható a pénzmosás vádja. Ha mondjuk Bergengóciában tilos az alkohol, de Pityi Palkó a törvénynek fittyet hányva elad egy bergengóc zugkocsmárosnak két hektó pálinkát, majd az ebből származó busás jövedelmét befizeti az OTP-be, történt-e pénzmosás? A magyar törvény (2000. évi CI. törvény) szerint nem: Magyarországon csak a magyar Büntető Törvénykönyvben foglalt alapbűncselekmények jövedelmének tisztára mosása tilos. Vannak azonban országok, amelyek mindenféle alapbűncselekmény esetén alkalmazzák a pénzmosásra vonatkozó szabályokat.

Andras Malatinszky
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm, ezt használtam, nagyon meggyőző!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Csilla Takacs: Megelőző bűncselekmény (előcselekmény) = a Btk. szerint szabadságvesztéssel büntetendő bűncselekmény lehet. A 2002. évi CXXI. tv. megteremtette a megelőző bcsel elkövetőjének büntethetőségét a pénzmosás miatt is.
16 hrs