KudoZ home » English to Hungarian » Linguistics

keep someone on the edge of the seat

Hungarian translation: lebilincselő / székhezragasztó :)


14:37 Feb 20, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Linguistics
English term or phrase: keep someone on the edge of the seat
"Movies that keep you on the edge of your seat"

Ötleteket keresek a fenti kifejezésre.

Köszönöm!
Ágnes Fülöp
Netherlands
Hungarian translation:lebilincselő / székhezragasztó :)
Explanation:
Lebilicselő filmek.

Filmek, amelyek a székhez ragasztják a nézőt.
Selected response from:

kpeter
Grading comment
A székhezragasztó megragadott. Köszönöm szépen mindenkinek a javaslatokat!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2lebilincselően izgalmas
SMarian
5 +1a székhez szögez
valderby
4 +1lebilincselő / székhezragasztó :)kpeter
3 +2amitől tövig rágod a körmödHungary GMK
4idegfeszítőxxxzsuzsa369
4tűkön ülni
Péter Tófalvi
4Garantált körömrágás
Attila Piróth
3érdekfeszítőSandor HEGYI
3ettől tíz körömmel kapaszkodsz a székedbe!
Dora Miklody


Discussion entries: 5





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lebilincselő / székhezragasztó :)


Explanation:
Lebilicselő filmek.

Filmek, amelyek a székhez ragasztják a nézőt.


    Reference: http://idioms.thefreedictionary.com/keep+on+the+edge+of+seat
kpeter
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
A székhezragasztó megragadott. Köszönöm szépen mindenkinek a javaslatokat!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarina Peters: székhezragasztóan izgalmas...
21 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
érdekfeszítő


Explanation:
if a story keeps you on the edge of your seat, it is very exciting and you want to know what is going to happen next. You must rent this video. It keeps you on the edge of your seat right up to the end


    Reference: http://idioms.thefreedictionary.com/keep+on+the+edge+of+seat
Sandor HEGYI
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ettől tíz körömmel kapaszkodsz a székedbe!


Explanation:


Dora Miklody
Hungary
Native speaker of: Hungarian

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
lebilincselően izgalmas


Explanation:
Szerintem ebben a jelentésben benne van az, hogy az izgalmassága miatt nem tudja valaki otthagyni a filmet. Könyvre is használják ezt az idiómát.

SMarian
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zsuzsanna Koos
32 mins

agree  Szabolcs Varga
1 hr

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
amitől tövig rágod a körmöd


Explanation:
Ha a stílusa megengedi...

Hungary GMK
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Igen, ez a kép jutott nekem is az eszembe.
6 mins
  -> Köszönöm.

agree  juvera: Én is pont erre gondoltam. :))
2 days8 hrs
  -> Köszönöm.

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tűkön ülni


Explanation:
...mert izgalmas.

Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxzsuzsa369: Lehet, hogy nincs igazam, de ezt nem akkor használjuk, amikor valakinek nagyon mehetnéke van és ezért izeg-mozog a széken?
48 mins
  -> De igen. Arra gondoltam, hogy annyira ijesztően izgalmas a film, hogy a néző alig bír a széken maradni, inkább elrohanna. :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
a székhez szögez


Explanation:
Annyira leköti a figyelmedet

valderby
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: Ezek a filmek a székéhez fogják szegezni!
19 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Garantált körömrágás


Explanation:
Ha thriller, akkor a parázáson van a lényeg.
Ehhez a körömrágást kapcsolnám leginkább - bár Dóra javaslata, a székbe kapaszkodás is jó (de azt talán nem körömmel szokás).
Ha para, parázás, majré szavak olyanok még, amelyek a Pesti Estben előfordulnának egy ilyen címben.
Hunter S. Thomson zseniális könyve nyomán a "félelem és reszketés" ("fear and loathing") fordulat magyarul is közismert valamennyire, esetleg ez is jól használható.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2008-02-20 15:59:26 GMT)
--------------------------------------------------

Még két ötlet:
Idegtépő filmek - vagy bármi az idegtépéssel
Filmek, melyek pattanásig feszítik (az) idegeit/idegeket - vagy valami a pattanásig feszült/feszített idegekkel.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
idegfeszítő


Explanation:
Filmekkel kapcsolatban nagyon sokszor előfordul:

http://www.google.hu/search?hl=hu&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&q=...



xxxzsuzsa369
Native speaker of: Native in HungarianHungarian