KudoZ home » English to Hungarian » Management

Modality Engineer

Hungarian translation: modalitásmérnök


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Modality Engineer
Hungarian translation:modalitásmérnök
Entered by: Katalin Horváth McClure

17:19 Sep 17, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Management
English term or phrase: Modality Engineer
Egy panaszkezelési folyamat résztvevője (orvosi termékekről van szó), aki a kockázatfelmérésben, hatástanulmány elkészítésében és a műveleti terv végrehajtásában kap szerepet.
Daniel Ehret
Hungary
modalitásmérnök
Explanation:
Minél többet keresgélek, annél inkább úgy gondolom, hogy nem lehet másképp fordítani.
A modality szót az orvosi műszereknél a különböző képalkotási módszerek (pl. MR, röntgen, CT stb) megkülönböztetésére használják, hiszen minden egyes technika másképp érzékeli az embert, és a modality szó alapvető jelentése az ember és a gép közötti kapcsolat.
Lásd a Wikipedia cikkét:
http://en.wikipedia.org/wiki/Modality_(human-computer_intera...

Több orvosi műszergyártó cégnél az egyes termékcsoportokat, üzletágakat is "modality"-nek nevezik. (Ha jól emlékszem, a GE-nél láttam ezt.)

Érdemes továbbá elolvasni ezt a kurzusleírást:

http://www.sbes.vt.edu/academics/course-catalog.html

"Medical Imaging I
This is the first part of a two-semester sequence which covers medical imaging modalities from an engineering and signal processing viewpoint. Included, however, is much of the underlying physics of the modalities. BMES 750 covers MR imaging, x-ray, and x-ray physics, and an introduction to computed tomography. Topics include many of the common basics of the imaging modalities, such as underlying physical processes, data acquisitions, sampling and quantization, and clinical applications. Each modality is reviewed in the context of its underlying physical processors as well as a common model describing such basic imaging parameters as resolution, contrast, and noise."

A "modality engineer" az, aki beállítja az adott rendszert, ismeri a hozzá kapcsolódó fizikát, technológiákat, a kommunikációs protokollt részleteiben, és probléma esetén ő az, aki kimegy a helyszínre, vagy telefonon segít. Nagyobb kórházakban belső munkatársként is alkalmaznak ilyet.
Szóval szerintem magyarul modalitásmérnök (egybe írva, mint ahogyan a villamosmérnök, gépészmérnök is).

Talán a modalitási mérnök is szóba jöhet, bár nekem személy szerint nem tetszik a "modalitási", de erre találtam példákat:
"modalitási interfész"
http://www.babyschmitt.com.br/pilulas_files/designer/sitecel...

"dr. Németh László, vaszkuláris modalitási vezető, GE Healthcare"
http://www.weborvos.hu/adat/korhaz/2006dec/49-51.pdf
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Mivel a szövegem a GE Healthcare-hez kapcsolódik, úgy vélem ez lesz a legjobb megoldás. Köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3modalitásmérnök
Katalin Horváth McClure
3képalkotó diagnosztikai analitikus
István Hirsch
2érzékszervi teszteket felügyelő mérnök
Péter Tófalvi


Discussion entries: 8





  

Answers


21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
modality engineer
modalitásmérnök


Explanation:
Minél többet keresgélek, annél inkább úgy gondolom, hogy nem lehet másképp fordítani.
A modality szót az orvosi műszereknél a különböző képalkotási módszerek (pl. MR, röntgen, CT stb) megkülönböztetésére használják, hiszen minden egyes technika másképp érzékeli az embert, és a modality szó alapvető jelentése az ember és a gép közötti kapcsolat.
Lásd a Wikipedia cikkét:
http://en.wikipedia.org/wiki/Modality_(human-computer_intera...

Több orvosi műszergyártó cégnél az egyes termékcsoportokat, üzletágakat is "modality"-nek nevezik. (Ha jól emlékszem, a GE-nél láttam ezt.)

Érdemes továbbá elolvasni ezt a kurzusleírást:

http://www.sbes.vt.edu/academics/course-catalog.html

"Medical Imaging I
This is the first part of a two-semester sequence which covers medical imaging modalities from an engineering and signal processing viewpoint. Included, however, is much of the underlying physics of the modalities. BMES 750 covers MR imaging, x-ray, and x-ray physics, and an introduction to computed tomography. Topics include many of the common basics of the imaging modalities, such as underlying physical processes, data acquisitions, sampling and quantization, and clinical applications. Each modality is reviewed in the context of its underlying physical processors as well as a common model describing such basic imaging parameters as resolution, contrast, and noise."

A "modality engineer" az, aki beállítja az adott rendszert, ismeri a hozzá kapcsolódó fizikát, technológiákat, a kommunikációs protokollt részleteiben, és probléma esetén ő az, aki kimegy a helyszínre, vagy telefonon segít. Nagyobb kórházakban belső munkatársként is alkalmaznak ilyet.
Szóval szerintem magyarul modalitásmérnök (egybe írva, mint ahogyan a villamosmérnök, gépészmérnök is).

Talán a modalitási mérnök is szóba jöhet, bár nekem személy szerint nem tetszik a "modalitási", de erre találtam példákat:
"modalitási interfész"
http://www.babyschmitt.com.br/pilulas_files/designer/sitecel...

"dr. Németh László, vaszkuláris modalitási vezető, GE Healthcare"
http://www.weborvos.hu/adat/korhaz/2006dec/49-51.pdf

Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 40
Grading comment
Mivel a szövegem a GE Healthcare-hez kapcsolódik, úgy vélem ez lesz a legjobb megoldás. Köszönöm

21 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
modality engineer
érzékszervi teszteket felügyelő mérnök


Explanation:
Vagy adott esetben "érzékszervi méréstechnikus" is lehet.
Talán...

Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

1 day22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
modality engineer
képalkotó diagnosztikai analitikus


Explanation:
A modality mást is jelent, ezért ez csak egy a lehetséges válaszok közül.
"Modality definition
…..
Diagnostic equipment such as X-rays, CTs, etc."
www.altera.com/end-markets/medical/resources/glossary/med-g...


"Képalkotó diagnosztika

Ezek után talán legcélravezetôbb, ha a képalkotó diagnosztikával
kapcsolatos általános tendenciákból kiindulva
részletesebben elemezzük az egyes képalkotó diagnosztikai
berendezés csoportok (modalitások) jellemzôit, mind műszaki-
technológiai, mind pedig klinikai-orvosszakmai szempontból,
és a jelenlegi állapotokból (mely egy gyorsan fejlôdô területen
igen nehezen elcsíphetô fogalom) megpróbáljuk a
közeljövôben, esetleg nagyobb távlatokban sejthetô fejlôdési
irányokat felvázolni."
http://biloba.hu/ime/2006_kepalkoto/05_10.pdf

<Országos Felsőoktatási Információs Központ>
"...orvosi laboratóriumi és képalkotó diagnosztikai analitikus (pl.: orvosdiagnosztikai laboratóriumi analitikus, képalkotó diagnosztika, orvosi kutatólaboratóriumi analitikus, optometria szakirányok)..."
www.felvi.hu/index.ofi?mfa_id=372&hir_id=6248

„képalkotó diagnosztikai analitikus” – 1930 találat


István Hirsch
Native speaker of: Hungarian