KudoZ home » English to Hungarian » Manufacturing

pillow pack

Hungarian translation: tömlőtasak


05:48 Mar 8, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / Packing
English term or phrase: pillow pack
The packaging material is folded and sealed to form a tube. The tube is filled with food product, and is ealed and cut along equally spaced cross sections to form pillow packs..
Szőcs Sándor
Hungarian translation:tömlőtasak
Explanation:
A csomagolóeszköz lehetnek: hajlékonyfalú, előre konfekcionált tasakok, zacskók, zsákok, a csomagolási műveletek során előállított ***tömlőtasakok*** vagy lapos tasakok, illetve. félmerev falú, előre hőformázott tálca vagy a csomagológépen mélyhúzással kialakított háromdimenziós fészek.
http://www.pointernet.pds.hu/ujsagok/transpack/2007/11/20080...

In: Anyagmozgatás + csomagolás, , 2000. (45. évf.) 1. sz. 46. old. 49. Swof-címke hegesztéssel zárt ***tömlőtasakok*** nyitásához In: Anyagmozgatás + csomagolás, ...
www.matarka.hu/rendel.php?fusz=10002

1 db tömlőtasakoló gép, típus: Rovema VPI 260,. 1 db hengeres formázógép, típus: ST 400-as,. 1 db melegvíz-előállító kazán,. 1 db csokoládétalpaló egység, ...
www.mhk.hu/kozbesz/pdf/2004/KBE012.pdf

Speeds for Rovema’s pillow-pack machines range up to 180 packs per minute. Sizes from single-serve to bulk foodservice volumes can be produced. ...
www.pmtdirect.com/website/article.asp?id=180


--------------------------------------------------
Note added at 2 days6 hrs (2008-03-10 11:57:51 GMT)
--------------------------------------------------

Úgy tűnik, hogy van a tasak (bag), s ez lehet "lapos tasak" (flat bag) vagy "tömlőtasak" (pillow bag), és az utóbbi nevezhető "pillow pack"-nek is, amely persze tágabb értelmű: egyéb párnaszerű pakkokat is jelenthet, így akár "pillow box"-ot is (párna alakúra hajtogatott dobozféle).
Selected response from:

Andras Mohay
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4tömlőtasakAndras Mohay
4 +1párna alakú csomag(olás)xxxzsuzsa369
4párnaszerű csomagolás
Réka Kovács
4tömlős csomagolás
Andras Szekany


Discussion entries: 1





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
párnaszerű csomagolás


Explanation:
Pontos magyar kifejezést nem találtam sajnos. Mivel leírja a készítése folyamatát, szerintem talál a "párnaszerű csomagolás" megnevezés.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-03-08 10:25:08 GMT)
--------------------------------------------------

vagy "párna-csomagolás" is lehetne.

Réka Kovács
Romania
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
párna alakú csomag(olás)


Explanation:
Itt egy kép róla, hogy tudjuk miről is van szó: http://www.harrisonpack.com/cartons/cartonstyles/pillow.asp

Itt pedig egy magyar példa, bár csak ezt az egyet találtam rá:

"Ez a párna alakú csomagolás 1997-ben került bevezetésre."

http://www.tetrapak.com/hungary/content/frset_main.asp?navid...

(A képen a bal oldalon látható a kérdéses termék.)

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-03-08 11:17:24 GMT)
--------------------------------------------------

Talán doboznak is lehetne hívni.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-03-08 13:40:21 GMT)
--------------------------------------------------

Vagy még a "tasak" jutott eszembe. Ez elég általános megnevezés lenne és doboz vagy zacskó is érthető alatta, ha nem derül ki a szövegből világosan. Tehát párna alakú tasakokba csomagolják az élelmiszert.

xxxzsuzsa369
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hungary GMK: tasak
3 hrs

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tömlős csomagolás


Explanation:
a leírt technikának ez a neve.

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

1 day16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
tömlőtasak


Explanation:
A csomagolóeszköz lehetnek: hajlékonyfalú, előre konfekcionált tasakok, zacskók, zsákok, a csomagolási műveletek során előállított ***tömlőtasakok*** vagy lapos tasakok, illetve. félmerev falú, előre hőformázott tálca vagy a csomagológépen mélyhúzással kialakított háromdimenziós fészek.
http://www.pointernet.pds.hu/ujsagok/transpack/2007/11/20080...

In: Anyagmozgatás + csomagolás, , 2000. (45. évf.) 1. sz. 46. old. 49. Swof-címke hegesztéssel zárt ***tömlőtasakok*** nyitásához In: Anyagmozgatás + csomagolás, ...
www.matarka.hu/rendel.php?fusz=10002

1 db tömlőtasakoló gép, típus: Rovema VPI 260,. 1 db hengeres formázógép, típus: ST 400-as,. 1 db melegvíz-előállító kazán,. 1 db csokoládétalpaló egység, ...
www.mhk.hu/kozbesz/pdf/2004/KBE012.pdf

Speeds for Rovema’s pillow-pack machines range up to 180 packs per minute. Sizes from single-serve to bulk foodservice volumes can be produced. ...
www.pmtdirect.com/website/article.asp?id=180


--------------------------------------------------
Note added at 2 days6 hrs (2008-03-10 11:57:51 GMT)
--------------------------------------------------

Úgy tűnik, hogy van a tasak (bag), s ez lehet "lapos tasak" (flat bag) vagy "tömlőtasak" (pillow bag), és az utóbbi nevezhető "pillow pack"-nek is, amely persze tágabb értelmű: egyéb párnaszerű pakkokat is jelenthet, így akár "pillow box"-ot is (párna alakúra hajtogatott dobozféle).

Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár
8 hrs
  -> Köszönöm

agree  Hungary GMK
9 hrs
  -> Köszönöm

agree  Sandor HEGYI
12 hrs
  -> Köszönöm

agree  Erika Vizkeleti
1 day11 hrs
  -> Köszönöm




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): xxxzsuzsa369