KudoZ home » English to Hungarian » Marketing / Market Research

executive manager

Hungarian translation: ügyvezető


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:executive manager
Hungarian translation:ügyvezető
Entered by: Péter Tófalvi

09:11 Jul 21, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
English term or phrase: executive manager
középvezető menedzser? ügyintéző menedzser?

Van még:

Executive Assistant = középvezető asszisztens?
executive secretary = középvezető titkár?
Péter Tófalvi
Hungary
ügyvezető igazgató
Explanation:
az exectuive az, aki a dolgok kivitelezéséért felelős, a manager meg inkább igazgató " The duty of the Executive Manager is to manage the official organization of the Chamber and to exercise employer's rights over the employees."
Selected response from:

susanna b
Grading comment
Köszönöm, megrövidítettem.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4ügyvezető igazgató
susanna b
4 +2ügyvezető igazgató
susanna b
4 +1magas szintü vezetöRita Fejér


Discussion entries: 3





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
ügyvezető igazgató


Explanation:
az exectuive az, aki a dolgok kivitelezéséért felelős, a manager meg inkább igazgató " The duty of the Executive Manager is to manage the official organization of the Chamber and to exercise employer's rights over the employees."


    Reference: http://www.mkvk.hu/angol/pages/content/act.htm
susanna b
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm, megrövidítettem.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Horvath: pontosan
8 mins

agree  Rita Banati
9 mins

neutral  xxxCSsys: az ügyvezető igazgató az a "managing director" vagy a "general manager"
10 mins

agree  xxxHungi
10 mins

agree  Andrea Szabados: Egyetértek. A másik választ véletlenül nyomtad? Ha további kiegészítést akarsz fűzni a válaszhoz, tipp: van egy "Add Note" vagy hasonló gomb, amivel ezt megteheted.
9 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ügyvezető igazgató


Explanation:
a másik kettő pedig ügyvezető helyettes és ügyvezető titkár


    Reference: http://www.mkvk.hu/angol/pages/content/act.htm
susanna b
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: vagy csak simán ügyvezető - a másik kettő (helyettes + titkár) viszont kitűnő megoldás!
14 mins

disagree  Eva Ballentine: az assistant az asszisztens bar nem tudom, mi a magyar megfeleloje, de semmikeppen nem helyettes. Nekem rengeteg alkalmam volt assitant-ekkel dolgozni, de egyik sem titkar volt, hanem nagyon fontos "seged", magasabbrendu, mint egy titkar.
3 hrs
  -> nem az assistant-ra értettem, h.titkár, hanem a secretary-re, az assistant-coach stb.meg azokat jelölik,akik helyettesítik a coach stb

agree  HalmoforBT: evabal téved: az assistant-re a helyettes a javaslat
4 hrs

agree  Krisztina Lelik
6 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
magas szintü vezetö


Explanation:
nagy cégeknél így jelölik a magas szintü vezetöket. A másik kettö meg ennek a munkatársa, habár az asszisztens szerintem nem azonos a helyettessel, hanem egy külön munkakör magas rangú vezetök mellett,mindenapi menedzsmenti teendök elökészítésere és támogatására. Amerikai vállalatoknál az "executive"-et mint rangfokozatot is használják. Így valaki lehet analyst, senior analyst és executive analyst, rangjától függöen.

Rita Fejér
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MandC: Én ezt érzem helyes válasznak. Használják a felső vezetőt , felső vezetőséget is. Az ügyvezető igazgató (Managing Director) szintén lehet a felső vezetőség tagja, de nem feltétlenül. Az ügyvezető a felső vezetőség utasításait hajtja végre.
19 hrs
  -> köszönöm