KudoZ home » English to Hungarian » Marketing / Market Research

cost of ownership

Hungarian translation: bekerülési és üzemeltetési költség; tulajdonlási költség


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cost of ownership
Hungarian translation:bekerülési és üzemeltetési költség; tulajdonlási költség
Entered by: Katalin Horváth McClure

15:13 Aug 1, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research / Software
English term or phrase: cost of ownership
A "cost of ownership" mindazokat a költségeket magában foglalja, amely az eszköz beszerzésével és folyamatos karbantartásával, üzemeltetésével kapcsolatos.
Itt most konkrétan szoftverről van szó, de ez nem hiszem, hogy számít.
Van szerintem erre szép magyar kifejezés, mintha láttam volna már valahol, de nem jut az eszembe.

Szóval hogyan mondjuk ezt szépen magyarul?
Katalin Horváth McClure
United States
beszerzési és fenntartási költség; tulajdonlási költség
Explanation:
1. sacc, a leírás alapján, 2. http://www.proz.com/kudoz/553749

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2006-08-01 15:20:21 GMT)
--------------------------------------------------

1.-re alternatíva: bekerülési és üzemeltetési költség
Selected response from:

Gabor Kun
Hungary
Grading comment
A "bekerülési és üzemeltetési költség"-re emlékeztem, de tudtam, hogy van egy ettől rövidebb is.
A tulajdonlási költség nem igazán szép (szerintem), de használatos, főleg IT területen, és nekem pont az kell.
Köszi szépen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5birtoklás költsége
Attila Széphegyi
4 +1tulajdonosi költség
Eva Blanar
4 +1tulajdonlási költségapro
4üzemeltetési/működési/üzembentartási költség
Péter Tófalvi
3beszerzési és fenntartási költség; tulajdonlási költség
Gabor Kun


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
beszerzési és fenntartási költség; tulajdonlási költség


Explanation:
1. sacc, a leírás alapján, 2. http://www.proz.com/kudoz/553749

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2006-08-01 15:20:21 GMT)
--------------------------------------------------

1.-re alternatíva: bekerülési és üzemeltetési költség

Gabor Kun
Hungary
Meets criteria
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
A "bekerülési és üzemeltetési költség"-re emlékeztem, de tudtam, hogy van egy ettől rövidebb is.
A tulajdonlási költség nem igazán szép (szerintem), de használatos, főleg IT területen, és nekem pont az kell.
Köszi szépen.

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tulajdonlási költség


Explanation:
A közelmúltban kutatók és IT szakemberek az IT költségek teljes összegének becslésére számos modellt dolgoztak ki, amelyet közismert kifejezéssel "Teljes Tulajdonlási Költségnek" (Total Cost of Ownership - TCO) hívnak.
http://www.sky-soft.hu/tcak.htm

apro
Hungary
Meets criteria
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári: teljesen egyetértek; a beszerzési és fenntartási költség is jó egyébként, de ez frappánsabb változat
52 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tulajdonosi költség


Explanation:
mindaz, ami a befektetés (vállalkozás) működtetéséhez és finanszírozásához kell, a részesedés birtoklásának költségeivel együtt

Eva Blanar
Hungary
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: hm, nekem ez jobban teccik, mint a kiválasztott válasz, mert 1szerű, és igaz (a magyarázat ugyan másról szól 1 kicsit).. azzal együtt, ha pontosan kell, akkor magyarázat szükséges, mert a "fenntartási" fogalom pl. nem általánosan ismert
14 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
birtoklás költsége


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 12 perc (2006-08-01 15:26:29 GMT)
--------------------------------------------------

„Hatékonyság és költségcsökkentés
•Csökken a Teljes Birtoklás Költsége, mivel kevesebb rendszergazda is képes ellátni a centralizált feladatokat és nincsen szükség minden második-harmadik évben a számítógép állomány cseréjére”
http://www.citrix.hu/nuke/modules.php?name=News&file=article...


--------------------------------------------------
Note added at 22 perc (2006-08-01 15:35:41 GMT)
--------------------------------------------------

Szerintem ezt kérdezed:
“teljes birtoklás költsége”
“Total cost of ownership (TCO) is a financial estimate designed to help consumers and enterprise managers assess direct and indirect costs related to the purchase of any capital investment, such as (but not limited to) computer software or hardware.”
http://en.wikipedia.org/wiki/Total_cost_of_ownership


--------------------------------------------------
Note added at 24 perc (2006-08-01 15:38:16 GMT)
--------------------------------------------------

Szintén a fenti idézetből:
"Therefore TCO is sometimes referred to as total cost of operation."

--------------------------------------------------
Note added at 53 perc (2006-08-01 16:07:29 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

A téma iránt érdeklődők számára:
„A teljes birtoklási költség, angol terminológiával TCO vonatkozásában a Sun mindig is élenjárónak számított…”
http://www.infopen.hu/index.php3?id=3253&type=1


Attila Széphegyi
Hungary
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 36

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
üzemeltetési/működési/üzembentartási költség


Explanation:
http://www.informatika.gkm.gov.hu/hirek/eu/euit.print
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a választ adók 85%-a nem tud egy konkrét arányszámot felállítani a teljes működési költségekre (total cost of ownership), ...

Persze vannak más verziók is.

--------------------------------------------------
Note added at 1547 nap (2010-10-27 10:29:00 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Végleges válaszom:
total cost of ownership = beszerzési és üzemeltetési költségek

Péter Tófalvi
Hungary
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16