KudoZ home » English to Hungarian » Mathematics & Statistics

Boolean operators

Hungarian translation: Boole-operátor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Boolean operator
Hungarian translation:Boole-operátor
Entered by: Eva Blanar

23:26 Mar 20, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics / maths
English term or phrase: Boolean operators
Mi a helyes magyar kifejezés? Annyiféleképpen mondják - szerintem Boole-operátorok, vagy Boole-féle műveletek. Ki mire szavaz?
Eva Blanar
Hungary
Boole-operátor
Explanation:
Angol-magyar műszaki szótár
Selected response from:

Zsolt VARGA
Grading comment
Igen, nekem is ez tetszik a legjobban, mert ezek az operátorok valóban logikai műveletek jelei, egy Boole-nevű matematikus (George Boole, 1815-1864) tiszteletére, de érdemes megnézni, hányféleképpen irják magyarul (?!).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5logikai művelet v. Boole operátorKatalin Radnóti
4 +5Boole-operátor
Zsolt VARGA
4 +1Boole-művelet
Benedek Liptak


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Boole-művelet


Explanation:
Boolean: egyes (programozói) nyelvekben a logikai változótípus előre definiált neve

Benedek Liptak
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxbgrocock
7 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
Boole-operátor


Explanation:
Angol-magyar műszaki szótár

Zsolt VARGA
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Igen, nekem is ez tetszik a legjobban, mert ezek az operátorok valóban logikai műveletek jelei, egy Boole-nevű matematikus (George Boole, 1815-1864) tiszteletére, de érdemes megnézni, hányféleképpen irják magyarul (?!).

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov
5 hrs

agree  Attila Piróth: Boole-művelet - Boolean operation. A kettő közeli kapcsolatban áll, de nem azonos.
5 hrs

agree  Ivan Frankovics
6 hrs

agree  xxxivw: Igen; Boole vagy Boole-féle operátor.
15 hrs

agree  Zsuzsa K
20 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
logikai művelet v. Boole operátor


Explanation:
A Boolean valóban egy változó típus, aminek az értéke 1 vagy 0 (igen v. nem). "Igazi" magyarul a logikai művelet a helyes. Persze szakemberek használják a Boole operátor kifejezést is.

(Tanultam egyetemen számítástechnikát, egészen biztos vagyok a válaszomban.)

Katalin Radnóti

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both
27 mins

agree  Ivan Frankovics
1 hr

agree  Meturgan
4 hrs

agree  novist
8 hrs

agree  Maria Bolgar
9 hrs