KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

p-alcalinity

Hungarian translation: p-lúgosság


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:p-alkalinity
Hungarian translation:p-lúgosság
Entered by: Bernadett Trabert

00:03 May 24, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: p-alcalinity
víz kezelése oxigénmegkötő vegyszerrel
3 The required p-alcalinity of at least 0,1 to 0,2 must be observed and maintained.
Bernadett Trabert
p-lúgosság
Explanation:
Környezetvédelem témakörben már fordítottam a kifejezést. Nem vagyok a kémiában jártas, de arra emlékszem a munkából, hogy p-, m- és összes/összetett lúgosságot határoznak meg talajvizsgálatnál.
Selected response from:

Attila Hajdu
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2p-lúgosság
Attila Hajdu
4fenolftalein indikátorral mért bázikusság
MandC


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fenolftalein indikátorral mért bázikusság


Explanation:
p-alkalinity [phenolphtalein] a.
m--alkalinity [methyl orange] a. (metil-narancs)

MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 37

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
p-lúgosság


Explanation:
Környezetvédelem témakörben már fordítottam a kifejezést. Nem vagyok a kémiában jártas, de arra emlékszem a munkából, hogy p-, m- és összes/összetett lúgosságot határoznak meg talajvizsgálatnál.

Attila Hajdu
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 96
Grading comment
Köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MandC: valóban így helyes
4 mins

agree  HalmoforBT: És minden szótárban k-val van írva, azaz *alkalinity*.
4 hrs