KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

CE Conformity Certificate

Hungarian translation: CE megfelelőségi tanúsítvány


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:CE Conformity Certificate
Hungarian translation:CE megfelelőségi tanúsítvány
Entered by: Csilla Takacs

16:10 Jul 26, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: CE Conformity Certificate
Gépi berendezések leszállításával, átadásával és üzembehelyezésével kapcsolatos
Csilla Takacs
Hungary
CE megfelelőségi tanúsítvány
Explanation:
A CE egy jelölés, ami azt jelenti, hogy az eszköz megfelel a rá vonatkozó EU direktíváknak, tehát használata nem veszélyes. A hivatalos neve "certificate of conformity".
Selected response from:

Janos Barocsi
Grading comment
Köszönöm szépen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5CE megfelelőségi tanúsítványJanos Barocsi
5CE megfelelőségi igazoláspetra_m
3CE tanusítványIstvan Nagy
3CE megfelelőségi nyilakozat
Alpár-László Krecht
3CE megfelelési tanúsítványxxxHungi


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ce conformity certificate
CE megfelelési tanúsítvány


Explanation:
Azt hiszem, ez a hivatalos neve.

xxxHungi
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 190

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
ce conformity certificate
CE megfelelőségi tanúsítvány


Explanation:
A CE egy jelölés, ami azt jelenti, hogy az eszköz megfelel a rá vonatkozó EU direktíváknak, tehát használata nem veszélyes. A hivatalos neve "certificate of conformity".

Janos Barocsi
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Köszönöm szépen

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan: *megfelelőségi tanúsítvány* 560 Google hits
17 mins

agree  HalmoforBT
2 hrs

agree  Katalin Horváth McClure
3 hrs

agree  Bernadett Trabert
4 hrs

agree  Gabor Kun
14 hrs

disagree  Istvan Nagy: Itt lehetne viszont eldönteni, hogy ez tulajdonképpen egy minőségi bizonyítvány, és azon gondolkozni, hogy jól van-e ez így magyarul
15 hrs

agree  Péter Tófalvi
7 days

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ce conformity certificate
CE megfelelőségi nyilakozat


Explanation:
Ha jól emlékszem tartalmilag egy nyilakozat, tehát a gyártó kijelenti, hogy a termék eleget tesz az xy előírásoknak.

Alpár-László Krecht
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ce conformity certificate
CE tanusítvány


Explanation:
Maga az eredeti kifejezés is tautológikus. Aki tudja, hogy mit jelent a CE jelzés, annak nincs szüksége további magyarázó jelzőkre, aki nem tudja, annak pedig ennyi információ is elegendő. Nem hinném, hogy ez túlzott leegyszerűsítés lenne

Istvan Nagy
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  petra_m: Igaz, hogy a CE a Conformité Européenne röviditése, tehát a Conformity szó már eleve benne van, de ha szó szerint forditjuk a kifejezést akkor nem árt ha ott van a megfelelőség szó is
3 days8 mins

3 days16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ce conformity certificate
CE megfelelőségi igazolás


Explanation:
A 'certificate'-et inkább igazolásnak fordítanám.
"A CE jelölés megszerzése a terméktől és az azt szabályozó irányelv(ek)től függően igen változatos lehet, terjedhet a belső gyártói nyilatkozattól egészen a külső fél által tanúsított, teljes minőségbiztosítási rendszerig. Amennyiben tanúsító vállalat bevonása szükséges, a CE nyilatkozaton a tanúsítószervezet adatait is fel kell tüntetni."
Tehát lehet tanúsítvány és nyilatkozat is, ezért jobb szerintem az igazolás szó mert az bármelyiket helyettesítheti.



    Reference: http://64.233.183.104/search?q=cache:YUIaFGMxQp0J:www.pmkik....
petra_m
Native speaker of: Native in HungarianHungarian