KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

blind end

Hungarian translation: hajtás-ellenoldali


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:blind end
Hungarian translation:hajtás-ellenoldali
Entered by: Katalin Horváth McClure

05:22 Feb 19, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / compressors, gasturbines
English term or phrase: blind end
Milyen vége a tengelynek?
A "teljes" szövegkörnyezet:
Gearbox Low Speed Shaft Blind End Journal Bearing

A tengely másik vége a "coupling end".
Katalin Horváth McClure
United States
hajtás-ellenoldali
Explanation:
A "non drive end" kifejezéssel egyező értelemben, a rajzokon NDE jelöléssel.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2006-02-20 08:23:56 GMT)
--------------------------------------------------

Hasonló témában az alábbi megfejtés született:
"így ezzel a kifejezéssel N-drive még nem találkoztam, viszont, villanymotornak van hajtásoldali, meg hajtás-ellenoldali csapágya, slussz"
http://www.proz.com/kudoz/773483

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2006-02-20 08:45:51 GMT)
--------------------------------------------------

"Gearbox Low Speed Shaft Blind End Journal Bearing" kifejezés fordítása "sebességváltó alacsonyfordulatszámú tengelyének hajtás-ellenoldali tengelycsapágya"
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Ez lesz a jó, köszi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hajtás-ellenoldali
Attila Széphegyi
3üres tengelyvég
Andras Szekany
3 -1szabad tengelyvégHalmoforBT


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
szabad tengelyvég


Explanation:
Csak ezzel találtam értelmezhető linket, de elég sokat, ezek talán segítenek.

HalmoforBT
Meets criteria
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 313

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andras Szekany: a válaszomban láthatod, hogy szerintem miért nem ...
44 mins
  -> Csakhogy az "üres tengelyvég" nem ad találatot.

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hajtás-ellenoldali


Explanation:
A "non drive end" kifejezéssel egyező értelemben, a rajzokon NDE jelöléssel.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2006-02-20 08:23:56 GMT)
--------------------------------------------------

Hasonló témában az alábbi megfejtés született:
"így ezzel a kifejezéssel N-drive még nem találkoztam, viszont, villanymotornak van hajtásoldali, meg hajtás-ellenoldali csapágya, slussz"
http://www.proz.com/kudoz/773483

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2006-02-20 08:45:51 GMT)
--------------------------------------------------

"Gearbox Low Speed Shaft Blind End Journal Bearing" kifejezés fordítása "sebességváltó alacsonyfordulatszámú tengelyének hajtás-ellenoldali tengelycsapágya"

Attila Széphegyi
Hungary
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 334
Grading comment
Ez lesz a jó, köszi.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
üres tengelyvég


Explanation:
ha a tengely nem jön ki a hajtóműházból, azért még kell csapágyazni - ami kívülről nem látható (ill. aki ért hozzá, látja a csapágyfedelet) ez a "blind" vakfedél, amit persze magyarul nem így hívnak

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-02-19 08:44:14 GMT)
--------------------------------------------------

"szabad" tengelyvég lenne, ha kilógna a hajtóműből, de nem lenne rátéve semmi ...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-02-19 10:11:20 GMT)
--------------------------------------------------

sokx elmondtam, hogy a guglit csak korlátozottan tartom információ forrásnak: leginkább szenvedő fordítók által vétett hibák között lehet kutatni.
amúgy - mivel nem gépész vagyok, tehát hajtóművet még nem terveztem, szívesen hajlandó vagyok olyat mondani, hogy "nincs, nemlétező" tengelyvég. Ugyanis, a kérdezett mondat szerint ott *nincs* tengelyvég, csak a vakfedél. Ahhoz viszont elég hajtóművet láttam életemben, hogy tudjam, hogy ez hogy néz ki....

--------------------------------------------------
Note added at 1 day11 hrs (2006-02-20 17:04:01 GMT)
--------------------------------------------------

a hajtás-oldal és a hajtás-ellenoldal stimmel. De - ezt igazán nem a tengelyre, hanem a gépre, elsősorban villamos motorra értjük. A hajtás oldali csapágypajzson van lyuk, kijön a tengely és van nyomaték. Az ellenoldali pajzson (normál esetben) nincs lyuk.

Andras Szekany
Hungary
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 459