KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

proximity switch

Hungarian translation: közelítéskapcsoló


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:proximity switch
Hungarian translation:közelítéskapcsoló
Entered by: Csaba Burillak

16:35 Feb 23, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: proximity switch
Kontextus: capacitive proximity switch
Kapacitív közelségi kapcsoló, közelítéskapcsoló?
Csaba Burillak
közelítéskapcsoló
Explanation:
igen, közelítéskapcsoló


BCZ-161-4 kapacitív közelítéskapcsoló

Kapacitív közelítéskapcsoló
-tápfeszültség: 10-32 VDC
-tranzisztoros kimenet
-ház átm: 30 mm
-érzékelési táv: 15 mm
-kimenet: NPN/NO

Ár: 12.130 Ft + Áfa (Br. 14.556 Ft)
http://www.addel.hu/template/temp1/detailproduct.php?storeid...


további kínálat:
http://www.internettudakozo.hu/talalati.html?termek=kapacitv ...

magyarázat:

A kapacitív közelítéskapcsolók elsősorban tartályok szintmérésére, különböző anyagok érintkezés nélküli érzékelésére szolgálnak. Ezek az anyagok lehetnek pl.: szemcsések, folyékonyak, poralakúak és szilárdak; anyagukat tekintvepedig: műanyag, üveg, fa, víz, fém és nem fém, külön1böző szerves anyagok, takarmányok, tápok, ömlesztett anyagok stb. A kapacitív közelítéskapcsoló képes megkülönböztetni különböző folyadékokat, azok szennyezettségének és minőségének függvényében. (pl.: olaj, víz vagy olajos víz elkülönítésére alakalmas)
http://infoworld.hu/index.php?mode=teradat&termekekid=5264

további magyarázat:
http://nw.elektro.uni-miskolc.hu/~hegedus/El_Mer_03/El_14.pd...




--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-23 17:58:39 GMT)
--------------------------------------------------

A Bizottság közleménye a Tanács 89/336/EGK irányelvének bevezetése tárgykörében (2005/C 77/03)
(EGT vonatkozású szöveg)

Az irányelvhez harmonizált szabványok címeinek és hivatkozási számainak közzététele

Ebben pl. van közelítéskapcsoló, közelítésérzékelő és közelítésérzékelő készülék, de közeledés… nincs.
http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?ur...

az angol változatban pedig:
proximity switch, proximity sensor és proximity device
http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?ur...


Selected response from:

apro
Hungary
Grading comment
Kösz.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kezeledés-(érzékelő) kapcsoló
texlazar
3 +2közelítéskapcsolóapro
5közelítő kapcsolóLászló Zsák


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
közelítő kapcsoló


Explanation:
pl. olyan lámpa, amely felkapcsol, ha arra jár valaki

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2006-02-23 16:43:36 GMT)
--------------------------------------------------

itt a kapacitiv is: http://www.ifmefector.com/ifmhu/web/pmain1!1_10.html

László Zsák
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  HalmoforBT: Ez azt jelentené, hogy a kapcsoló közelít meg valamit.
1 hr

agree  Andras Mohay: Nem szabad a nyelvet ilyen mereven kezelni: ez is jó, s olykor a "közelítéskapcsoló"-val együtt használják.
14 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kezeledés-(érzékelő) kapcsoló


Explanation:
Már volt.... érdemes először keresni a ProZ-szógyűjtésben:
http://www.proz.com/kudoz/738108
A 'közelítés-kapcsoló szerintem nem pontosan adja vissza a jelentés.

texlazar
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  HalmoforBT: Miután az idézett és akkor elfogadott javaslat az enyém volt, itt csak annyit jegyzek meg, hogy a *közeledés* és a *közelítés* csak annyiban tér el egymástól, hogy mi a viszonyítás, azaz a kapcsoló vagy a közeledő személy/állat/tárgy
1 hr

agree  Andras Mohay: Ez is jó és kifejező. És mit számít, hogy kiét fogadták el, amikor rossz a KudoZ rendszer: (1) Két jó esetén is csak 1 fogadható el, (2) A "tudatlan" minősíti a hozzáértőt.
14 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
közelítéskapcsoló


Explanation:
igen, közelítéskapcsoló


BCZ-161-4 kapacitív közelítéskapcsoló

Kapacitív közelítéskapcsoló
-tápfeszültség: 10-32 VDC
-tranzisztoros kimenet
-ház átm: 30 mm
-érzékelési táv: 15 mm
-kimenet: NPN/NO

Ár: 12.130 Ft + Áfa (Br. 14.556 Ft)
http://www.addel.hu/template/temp1/detailproduct.php?storeid...


további kínálat:
http://www.internettudakozo.hu/talalati.html?termek=kapacitv ...

magyarázat:

A kapacitív közelítéskapcsolók elsősorban tartályok szintmérésére, különböző anyagok érintkezés nélküli érzékelésére szolgálnak. Ezek az anyagok lehetnek pl.: szemcsések, folyékonyak, poralakúak és szilárdak; anyagukat tekintvepedig: műanyag, üveg, fa, víz, fém és nem fém, külön1böző szerves anyagok, takarmányok, tápok, ömlesztett anyagok stb. A kapacitív közelítéskapcsoló képes megkülönböztetni különböző folyadékokat, azok szennyezettségének és minőségének függvényében. (pl.: olaj, víz vagy olajos víz elkülönítésére alakalmas)
http://infoworld.hu/index.php?mode=teradat&termekekid=5264

további magyarázat:
http://nw.elektro.uni-miskolc.hu/~hegedus/El_Mer_03/El_14.pd...




--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-23 17:58:39 GMT)
--------------------------------------------------

A Bizottság közleménye a Tanács 89/336/EGK irányelvének bevezetése tárgykörében (2005/C 77/03)
(EGT vonatkozású szöveg)

Az irányelvhez harmonizált szabványok címeinek és hivatkozási számainak közzététele

Ebben pl. van közelítéskapcsoló, közelítésérzékelő és közelítésérzékelő készülék, de közeledés… nincs.
http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?ur...

az angol változatban pedig:
proximity switch, proximity sensor és proximity device
http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?ur...




apro
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Kösz.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  HalmoforBT: De egyúttal magamat erősítem meg (lásd Karoly Lazar).
1 hr
  -> Kösz.

agree  Katalin Horváth McClure: Ez a jó, tuti.
5 hrs
  -> Kösz.