KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

angle contact point

Hungarian translation: ferdehatásvonalú golyóscsapágy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:angle contact point
Hungarian translation:ferdehatásvonalú golyóscsapágy
Entered by: SZM

18:20 Mar 6, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Eszterga
English term or phrase: angle contact point
Ball bearing with angle contact point

Nem hiszem, hogy a sarok/szög érintkezési pontnak értelme volna, de akkor hogy mondhatjuk szépen, magyarul?
SZM
ferdehatásvonalú golyóscsapágy
Explanation:
Lánykori nevén: Angular contact ball bearing

--------------------------------------------------
Note added at 4 nap (2007-03-11 12:26:24 GMT)
--------------------------------------------------

Ez a neve neki. Üss fel egy SKF csapágykatalógust, ezt fogod benne találni.
Egyébként a ferde hatásvonal azt jelenti, hogy a csapágy hatásvonala nem párhuzamos a tengellyel (mint az axiális csapágyakban), nem is merőleges rá (mint a radiális csapágyakban), hanem valamilyen (30-60 fok közötti) szöget zár be a tengellyel. Ott használják, ahol viszonylag nagy axiális és radiális terhelést vesz fel a csapágyazás.

--------------------------------------------------
Note added at 4 nap (2007-03-11 12:30:39 GMT)
--------------------------------------------------

A csapágy hatásvonala egyébként az az egyenes, amelynek irányában a gördülőtest a terhelést az egyik gyűrűről a másikra átadja. Valójában ez csak metszetben egyenes, a valóságban kúpfelület lenne.
Selected response from:

László Kovács
Grading comment
Végül is ennél maradok, ha ez a gépészeti neve, köszönöm mindkettőtöknek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vállas-golyóscsapágy
Andras Szekany
4ferdehatásvonalú golyóscsapágy
László Kovács


  

Answers


1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ball bearing with angle contact point
ferdehatásvonalú golyóscsapágy


Explanation:
Lánykori nevén: Angular contact ball bearing

--------------------------------------------------
Note added at 4 nap (2007-03-11 12:26:24 GMT)
--------------------------------------------------

Ez a neve neki. Üss fel egy SKF csapágykatalógust, ezt fogod benne találni.
Egyébként a ferde hatásvonal azt jelenti, hogy a csapágy hatásvonala nem párhuzamos a tengellyel (mint az axiális csapágyakban), nem is merőleges rá (mint a radiális csapágyakban), hanem valamilyen (30-60 fok közötti) szöget zár be a tengellyel. Ott használják, ahol viszonylag nagy axiális és radiális terhelést vesz fel a csapágyazás.

--------------------------------------------------
Note added at 4 nap (2007-03-11 12:30:39 GMT)
--------------------------------------------------

A csapágy hatásvonala egyébként az az egyenes, amelynek irányában a gördülőtest a terhelést az egyik gyűrűről a másikra átadja. Valójában ez csak metszetben egyenes, a valóságban kúpfelület lenne.

László Kovács
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 100
Grading comment
Végül is ennél maradok, ha ez a gépészeti neve, köszönöm mindkettőtöknek.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Szekany: ? hol van 1 csapágy hatásvonala? a tengely tengelye, vagymi? nem igazán értem gépészetileg
3 days8 hrs
  -> A válasz egy kicsit hosszú, ezért a megjegyzésbe írtam :)

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vállas-golyóscsapágy


Explanation:
meg kell nézni a rajzot : http://www.taylor-hobson.com/bearings_angular.htm

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2007-03-11 15:28:12 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.qbsopron.hu/onlinepic/letolt/6.pdf

a 152. oldalon még a rajz is stimmel, és a neve: "vállcsapágy". A "ferde hatásvonal amúgy stimmel, de ez a működés magyarázata

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 459