KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

wall processing

Hungarian translation: szárazfalazat lebontása/eltávolítása


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wall processing
Hungarian translation:szárazfalazat lebontása/eltávolítása
Entered by: SZM

14:50 Mar 20, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: wall processing
Your vacuum cleaner is not designed for heavy-duty dust cleaning during dry wall installation or processing.

Összesen ennyit tudok róla, semmi más szövegösszefüggés nincs.

Szerintetek egy falra szerelt valami lehet, vagy a fal megmunkálása?
SZM
szárazfalazat lebontása/eltávolítása
Explanation:
A mondat a dry wallal kapcsolatban két dolgot ír, az egyik az "installation", a másik a "processing".
Az installationról írtam a másik kérdésedre.

Itt a kérdés ez lenne: "dry wall processing", és a folyamat másik végéről van szó, a lebontásról, eltávolításról, ami ha lehet, még több porral és szeméttel jár, mint a felállítása.
A processing a törmelék feldolgozását is magába foglalja, de a szöveg alapján az már nem tartozhat ide.

Drywall. Gypsum recovered from drywall processing can be used as a soil amendment.... www.ciwmb.ca.gov/Publications/ConDemo/43396074.doc

...drywall processing plant who sic has the capability to reprocess. the material. Otherwise, manycompanies find it is more costeffective to dispose of thedrywall in a landfill than to payhigh transportation costs to sendthe material to the closest processing plant. www.ewashtenaw.org/content/ei_eisconst.pdf

Drywall Processing. Drywall is initially crushed and then fed to a trommel screen that is enclosed in a dust control.
www.sanjoseca.gov/planning/EIR/Nd2/PD03-081/Zanker IS.pdf
Selected response from:

juvera
Grading comment
Maradok a szárazfalazatnál már csak a szöveghűség kedvéért is, köszönöm a segítségeteket.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1szárazfalazat lebontása/eltávolításajuvera
4munkavégzés száraz falazaton
Andras Szekany
4"drywall installation or processing: gipszkarton fal készítse, gipszkarton feldolgozása
Eva Plesz
4ipari tevékenységFarkasAndras


Discussion entries: 2





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ipari tevékenység


Explanation:
Sztem nem wall processing... Van itten "dry wal installation" meg "processing"; i.e. mindenféle (ipari?) művelet, ami nagy porral jár. Furcsa szóhasználat a processing, de ha a porszívót és a használatit Koreában/Japánban gyártották, akkor ennek az ellenkezője lenne meglepő.

FarkasAndras
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Abban én sem voltam biztos, hogy a wall és processing összetartozik.

Asker:


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"drywall installation or processing: gipszkarton fal készítse, gipszkarton feldolgozása


Explanation:
Úg tudom, hogy a "drywall " gipszkarton falat jelenet. A szóban forgó porszívó talán nem alkalamas (a házilag is elvégezhető) gipszkartonozás közben keletkező nagymennyiségű por elszívására. Nem lehet, hogy erre gondoltak?

--------------------------------------------------
Note added at 48 perc (2007-03-20 15:39:38 GMT)
--------------------------------------------------

A nagy mennyiséget azért külön akartam írni, elnézést.

Example sentence(s):
  • Drywall consists of a thin layer of gypsum between two layers of heavy paper. It is used for walls and ceilings in most buildings today because it is both faster and cheaper to install than plaster.

    Reference: http://www.bls.gov/oco/ocos205.htm
Eva Plesz
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
szárazfalazat lebontása/eltávolítása


Explanation:
A mondat a dry wallal kapcsolatban két dolgot ír, az egyik az "installation", a másik a "processing".
Az installationról írtam a másik kérdésedre.

Itt a kérdés ez lenne: "dry wall processing", és a folyamat másik végéről van szó, a lebontásról, eltávolításról, ami ha lehet, még több porral és szeméttel jár, mint a felállítása.
A processing a törmelék feldolgozását is magába foglalja, de a szöveg alapján az már nem tartozhat ide.

Drywall. Gypsum recovered from drywall processing can be used as a soil amendment.... www.ciwmb.ca.gov/Publications/ConDemo/43396074.doc

...drywall processing plant who sic has the capability to reprocess. the material. Otherwise, manycompanies find it is more costeffective to dispose of thedrywall in a landfill than to payhigh transportation costs to sendthe material to the closest processing plant. www.ewashtenaw.org/content/ei_eisconst.pdf

Drywall Processing. Drywall is initially crushed and then fed to a trommel screen that is enclosed in a dust control.
www.sanjoseca.gov/planning/EIR/Nd2/PD03-081/Zanker IS.pdf

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 267
Grading comment
Maradok a szárazfalazatnál már csak a szöveghűség kedvéért is, köszönöm a segítségeteket.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Így van. Hallgassunk a szakemberre.
9 hrs
  -> Kösz.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
munkavégzés száraz falazaton


Explanation:
maga a munkavégzés is száraz

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 459