KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

babbitt facing

Hungarian translation: csapágyfém borítás (előlap, felszín, felület)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:babbitt facing
Hungarian translation:csapágyfém borítás (előlap, felszín, felület)
Entered by: Katalin Horváth McClure

22:34 Mar 31, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / gas turbine
English term or phrase: babbitt facing
Pads and thrust washers are of a bimetal construction, consisting of a steel backing and ***babbitt facing***.
Katalin Horváth McClure
United States
csapágyfém borítás
Explanation:
A "babbitt" persze lehet Babbitt-fém, de a műszaki szótárban is csapágyfém lényegesen gyakoribb és közérthetőbb.
A facing lehet borítás, burkolat, adott esetben bélés (itt vszeg nem); ha van hozzá ábrád, akkor könnyebb kiválasztani a megfelelőt.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszi, ez lesz. Ábra nincs, de a szövegkörnyezetből kiderül, hogy itt nem bélés.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2csapágyfém borítás
Attila Piróth
5Babbitt fém borítás/réteg/bevonatjuvera


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Babbitt fém borítás/réteg/bevonat


Explanation:
A Babbitt fémről:
Szintén ónötvözet a Babbitt-fém, amelybõl csapágyat gyártanak; a Wood-fém, a Lichtenberger-, Newton- vagy Lipowitz-ötvözet olvadóbiztosítékhoz használható.
www.kfki.hu/chemonet/hun/tudakozo/szavak/on.html

És angolul:
Babbitt's metal
A bearing alloy originally patented by Isaac Babbitt, composed of 50 parts tin, 5 antimony, and 1 copper. Modern addition of lead greatly extends range of service. Composition varies widely, with tin 5% to 90%, copper 1.5% to 6%, antymony 7-10%, lead 5% to 48.5%. (Chambers science and techn.)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-31 23:37:09 GMT)
--------------------------------------------------

Babbitt-fém, talán kötőjellel jobb (én ötvözetnek hívnám, de erre nem találtam példát).

juvera
Does not meet criteria
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 267

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
csapágyfém borítás


Explanation:
A "babbitt" persze lehet Babbitt-fém, de a műszaki szótárban is csapágyfém lényegesen gyakoribb és közérthetőbb.
A facing lehet borítás, burkolat, adott esetben bélés (itt vszeg nem); ha van hozzá ábrád, akkor könnyebb kiválasztani a megfelelőt.

Attila Piróth
France
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 208
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Köszi, ez lesz. Ábra nincs, de a szövegkörnyezetből kiderül, hogy itt nem bélés.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sandor HEGYI: csapágyfém
6 hrs

agree  Tradeuro Language Services
12 hrs