KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

indexable

Hungarian translation: indexálható


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:indexable
Hungarian translation:indexálható
Entered by: Katalin Horváth McClure

21:40 Jul 4, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / CMM, CAD
English term or phrase: indexable
A kifejezés "indexable rotary table", és csupán annyi a kérdésem, hogy igazából melyik helyes, indexálható, vagy indexelhető?
Nekem az indexelhető hangzik természetesen, és hangrendileg is az illik oda (az index magas hangrendű), de meglepődve tapasztaltam, hogy a neten az "indexálható" gyakrabban fordul elő CAD és CMM témában, mint az indexelhető. Lehet, hogy az "indexálás" szakipari zsargon? Vagy esetleg azért indexálás, hogy a kocsi irányjelzőjével végzett indexeléstől megkülönböztessük? (Ez azért elég vad feltételezés, szerintem.)
Az Osiris helyesírási szótárban egyébként mindkettő (indexál, indexel) benne van.
Vélemények?
Katalin Horváth McClure
United States
indexálható
Explanation:
A jelzett témával azonos méréstechnikai eszközök alkalmazása során szintén az "indexálható" kifejezéssel találkozhatunk:
http://www.szmsz.hu/beszamolok/200604/hexagon.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 day19 hrs (2008-07-06 16:43:11 GMT)
--------------------------------------------------

indexálás
http://www.unitis.hu/Content.Node/downloads/ProENGINEER_Wild...
indexed address – indexált cím
http://www.hik.hu/tankonyvtar/site/books/b10106/word.doc
Selected response from:

xxxhollowman
Hungary
Grading comment
Akkor legyen indexálható, ha ezt használja a szakma. (Bár a nyelvérzékemet továbbra is piszkálja.)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1indexálhatóxxxhollowman
4 +1indexelhetőxxxdenny


Discussion entries: 5





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
indexelhető


Explanation:
"ezt mondtam csak a jó hangzás mián" :)
Ne adjuk el a nyelvérzékünket szakmai zsargonért.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-07-05 04:07:59 GMT)
--------------------------------------------------

helyesen: "ezt mondtam csak a szép hangzás mián"
(nem tudom, öregszem-e, vagy csak álmos vagyok...)

xxxdenny
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 123

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zoltán Kulcsár: e-vel, nincs semmi ok arra, hogy eltérjen az illeszkedés szabályától
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
indexálható


Explanation:
A jelzett témával azonos méréstechnikai eszközök alkalmazása során szintén az "indexálható" kifejezéssel találkozhatunk:
http://www.szmsz.hu/beszamolok/200604/hexagon.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 day19 hrs (2008-07-06 16:43:11 GMT)
--------------------------------------------------

indexálás
http://www.unitis.hu/Content.Node/downloads/ProENGINEER_Wild...
indexed address – indexált cím
http://www.hik.hu/tankonyvtar/site/books/b10106/word.doc

xxxhollowman
Hungary
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Akkor legyen indexálható, ha ezt használja a szakma. (Bár a nyelvérzékemet továbbra is piszkálja.)
Notes to answerer
Asker: Ezt a referenciát kivéve van más, ami ezt alátámasztja? Ezt én is megtaláltam, de ez nem győz meg.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: indexálható
5 hrs
  -> Köszönöm!