KudoZ home » English to Hungarian » Media / Multimedia

ZOOM WHOOSH

Hungarian translation: lecsap, elsuhog v. hasonló


14:52 Feb 11, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Media / Multimedia / SFX hangeffektus
English term or phrase: ZOOM WHOOSH
zúgás és suhogás? :-)
DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
Hungary
Hungarian translation:lecsap, elsuhog v. hasonló
Explanation:
A szövegkörnyezettől is függ, de a zoom hirtelen mozgást, gyors megközelítést jelent ebben a párosításban, a whoos pedig az ellenkezőjét, zajjal együtt.

A leggyakoribb és grafikus használata amikor a ragadozómadár elkapja a prédáját: The mouse was foraging around, and suddenly zoom whoosh the owl was up in the sky with his prey.

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2007-02-11 15:39:57 GMT)
--------------------------------------------------

A lecsap-elsuhog mint páros kifejezés. A zoom mozgás, nem zaj, a whoosh mind a kettő.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm, Juvera.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1lecsap, elsuhog v. hasonlójuvera
3(zajosan) elrobogHalmoforBT


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zoom whoosh
lecsap, elsuhog v. hasonló


Explanation:
A szövegkörnyezettől is függ, de a zoom hirtelen mozgást, gyors megközelítést jelent ebben a párosításban, a whoos pedig az ellenkezőjét, zajjal együtt.

A leggyakoribb és grafikus használata amikor a ragadozómadár elkapja a prédáját: The mouse was foraging around, and suddenly zoom whoosh the owl was up in the sky with his prey.

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2007-02-11 15:39:57 GMT)
--------------------------------------------------

A lecsap-elsuhog mint páros kifejezés. A zoom mozgás, nem zaj, a whoosh mind a kettő.

juvera
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm, Juvera.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Hajdu
2 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zoom whoosh
(zajosan) elrobog


Explanation:
Az SFX (sound effects =hangeffektusok) kereséssel inkább motorkerékpár-hangként találkoztam vele, ahol az EL igekötő tkp. hangmagasságváltozással jár (Doppler-effektus), a zaja pedig inkább "dögös", mint finom.

--------------------------------------------------
Note added at 16 óra (2007-02-12 07:08:22 GMT)
--------------------------------------------------

Az imént elfelejtettem, hogy közben a gázadással is játszik az ifjú motoros, ez is hozzájárul a WHOOSH hangzáshoz (zzzzzumm, brrruu, vagy hogy lehetne utánozni, merthogy a whoosh is hangutánzó szó). Bár ha keresek magamnak, pl. a mobilom csengetőhangjának, ilyen hangeffektust, valszeg vagy nem kell lefordítani, vagy értelemszerűen kell keresni.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian