KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Cardiology

protracted fluoroscopy

Hungarian translation: hosszú idejű fluoroszkópia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:protracted fluoroscopy
Hungarian translation:hosszú idejű fluoroszkópia
Entered by: ERIKA DAVID

16:36 Feb 14, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: protracted fluoroscopy
gyógyászati eljárás
ERIKA DAVID
Romania
hosszú idejű fluoroszkópia
Explanation:
Úgy gondolom, hogy eleve hosszú időre alkalmazott vizsgálat, vagy kezelés.
Pl.: www.novartis.hu/biochemie/ internet/eloirat_t.asp?type=1&term=14 : Magas adagokkal történő hosszú idejű kezelés esetén a májfunkció kontrollja, előzőleg fennálló vesekárosodás vagy a bőr érintettsége esetén pedig ...
www.emea.eu.int/humandocs/ PDFs/EPAR/zometa/H-336-PI-hu.pdf : Milyen hosszú idejű a Zometa kezelés? Amennyiben kezelése csontáttét miatttörténik, minden harmadik-negyedik héten egy adag Zometa ...
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
köszönöm
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3elhúzódó fluoroszkópiaxxxdenny
4meghosszabbitott idejű röntgenfluoroszkópia
DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
3hosszú idejű fluoroszkópiaHalmoforBT


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
meghosszabbitott idejű röntgenfluoroszkópia


Explanation:
szerintem "protracted
fluoroscopy time" akar lenni

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2006-02-14 16:59:22 GMT)
--------------------------------------------------

Pl. a nyelési röntgennél az orvosok átvilágítják a beteget egy folyamatos röntgensugárzást kibocsátó készülékkel (fluoroszkópia)

http://www.drinfo.eszcsm.hu/index.php?oldal=o_a_cs&konyvtar=...



    Reference: http://www.ehs.ucla.edu/Pub/RSD/Authorization/Xray%20App%20H...
DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Mohay: A "time" aligha kell ide. Gyanúm szerint ez egy szövegtípus eleme, éspedig egy felelősség-elhárító formula része, mint a "kockázatokról és mellékhatásokról ..."
1 hr
  -> azért ragaszkodnék a "meghosszabbitott idejű"-höz, mert világosan megjelöli, hogy eltérnek a megszokott időtartamtól

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hosszú idejű fluoroszkópia


Explanation:
Úgy gondolom, hogy eleve hosszú időre alkalmazott vizsgálat, vagy kezelés.
Pl.: www.novartis.hu/biochemie/ internet/eloirat_t.asp?type=1&term=14 : Magas adagokkal történő hosszú idejű kezelés esetén a májfunkció kontrollja, előzőleg fennálló vesekárosodás vagy a bőr érintettsége esetén pedig ...
www.emea.eu.int/humandocs/ PDFs/EPAR/zometa/H-336-PI-hu.pdf : Milyen hosszú idejű a Zometa kezelés? Amennyiben kezelése csontáttét miatttörténik, minden harmadik-negyedik héten egy adag Zometa ...


HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
köszönöm

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
elhúzódó fluoroszkópia


Explanation:
Az eljárás a fluoroszkópia. A jelző arra vonatkozik, ha az eljárás a normálisnál több időt vesz igénybe.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-02-14 19:12:26 GMT)
--------------------------------------------------

http://radiographics.rsnajnls.org/cgi/content/full/21/4/1033...
"...over the past 10–15 years, fluoroscopic procedure mixes have included an increasing fraction that are primarily therapeutic. Because these procedures are often technically difficult, they can involve total exposure times exceeding an hour or more. The number of prolonged fluoroscopic procedures performed in the United States has increased dramatically over the past 10 years. ...A wide range of other fluoroscopically guided procedures, such as neuroembolization, placement of transjugular intrahepatic portosystemic shunts, and pain management, have also shown considerable growth. The nature of these prolonged fluoroscopic procedures has led to an increase in reports of high skin doses causing significant tissue injury."
Egyet tudok érteni azzal, hogy hosszú idejű, hosszan tartó, ha az angol prolonged-nak mondja. Ha valaki orvosként, de méginkább betegként tapasztalta, tudja, miért "protracted".


xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation: valóban "elhúzódó" a szó szerinti forditás, de kinos jelleget kölcsönöz a procedúrának :-)
13 mins
  -> bizony kinos és főleg kockázatos

agree  Andras Mohay: Pálmának igaza van. Talán "hosszan tartó"-nak átfogalmazva eltűnik a türelmetlenség felhangja
1 hr
  -> . Skin burns have been seen following complex interventional cases with protracted fluoroscopy time and/or numerous digital imaging runs. http://www.ehs.ucla.edu/Pub/RSD/Authorization/Xray App Human... ...

agree  Elizabeth Rudin: Esetleg "hosszabb idejű".
18 hrs

agree  Erzsébet Czopyk
2 days8 hrs