KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Cardiology

male luer lock

Hungarian translation: Luer-záras csatlakozódugó


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:male luer lock
Hungarian translation:Luer-záras csatlakozódugó
Entered by: ERIKA DAVID

15:25 Mar 12, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: male luer lock
A male luer lock connector located at the patient end may be connected to the 3-way stopcock included in the set.
ERIKA DAVID
Romania
Luer csatlakozódugó
Explanation:
http://www.medica.hu/termekek.htm
Selected response from:

Lorand Denes
Romania
Grading comment
köszönöm
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Luer-záras csatlakozódugó
Katalin Horváth McClure
3 +1dugós Luer-zár
Péter Tófalvi
4 -1Luer csatlakozódugó
Lorand Denes


Discussion entries: 3





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dugós Luer-zár


Explanation:
A "dugós" szóban nem vagyok teljesen biztos.

Hivatkozások:
http://www.cookmedical.com/esc/content/mmedia/18551_0506OASI...

--------------------------------------------------
Note added at 15 perc (2008-03-12 15:41:06 GMT)
--------------------------------------------------

stopcock = elzárócsap (néha üvegcsap)

--------------------------------------------------
Note added at 17 perc (2008-03-12 15:43:44 GMT)
--------------------------------------------------

A male luer lock connector located at the patient end may be connected to the 3-way stopcock included in the set.

Kb.:
A betegnél található dugós Luer-záras csatlakozót a készlet részét képező háromutas elzárócsapra lehet csatlakoztatni.


    Reference: http://web.szote.u-szeged.hu/expsur/rop/aktualis_tananyag/ko...
    Reference: http://www.goremedical.com/en/ifu/AG4957_ML.pdf
Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: köszönöm


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: Szerintem a male Luer lock csatlakozó teljesen jó.
24 mins

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
male luer lock connector
Luer-záras csatlakozódugó


Explanation:
"male luer lock connector" ez tartozik egybe, és egyben kell fordítani.
Átfogalmazva: Luer-lock type male connector

A párja, a femail Luer lock connector az lesz a Luer-záras csatlakozóhüvely.


    Reference: http://www.freepatentsonline.com/6893056.html
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: köszönöm


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: Igen, s a "zár" itt lényeges: http://en.wikipedia.org/wiki/Luer_Taper (és http://hun.proz.com/kudoz/1621052 )
1 hr

neutral  Balázs Sudár: A Luer -ha jól tudom- kúpos kialakítású male-female (dugós-hüvelyes) csatlakozót jelent. A lock azt jelzi, hogy a csatlakozódugót biztonsági (menetes vagy bajonett)zár tartja a helyén. Nekem a "L-záras" kicsit megtévesztően hangzik, mintha a zárra utalna
1 hr
  -> Évek óta dolgozom orvosi eszközök doksijával, gyakran a gyártóktól kapott szószedet alapján. A Luer-lock jelzős alkatrészek kivétel nélkül "Luer-záras" fordítással szerepeltek/szerepelnek.

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Luer csatlakozódugó


Explanation:
http://www.medica.hu/termekek.htm

Lorand Denes
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 2
Grading comment
köszönöm
Notes to answerer
Asker: köszönöm


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Ne haragudj, de ezen az oldalon össze-vissza vannak az angol és magyar kifejezések. A luer lock nincs lefordítva./Azért disagree, mert szerintem nem jó a fordítás. A megadott link nem támasztja alá a javaslatodat.
2 hrs
  -> ezt csak képnek adtam meg. mire fel a disagree, ha kérdezhetem? a hivatkozási oldal okán?