KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Health Care

turnkey water

Hungarian translation: kulcsra kész víztisztító művek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:turnkey water treatment plant
Hungarian translation:kulcsra kész víztisztító művek
Entered by: Norika

06:29 May 18, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Medical: Health Care
English term or phrase: turnkey water
strengthen position in the profession of design/built of turnkey water treatment plants
Norika
kulcsra kész víztisztító művek
Explanation:
A water nem a turnkey-jel tartozik össze, hanem a treatment plant-tal.
turnkey - kulcsra kész
water treatment plant - víztisztító mű
A Műszaki-Tudományos szótárban mindkettő szerepel.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3kulcsra kész víztisztító művek
Attila Piróth
5 +1nem turnkey water
Ildiko Santana


Discussion entries: 3





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
turnkey water treatment plants
kulcsra kész víztisztító művek


Explanation:
A water nem a turnkey-jel tartozik össze, hanem a treatment plant-tal.
turnkey - kulcsra kész
water treatment plant - víztisztító mű
A Műszaki-Tudományos szótárban mindkettő szerepel.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: Nem lehetséges, hogy egy kicsit a "komplett" > "komplex" > "integrált" is benne van?
10 mins

disagree  Ildiko Santana: A water treatment nem csak tisztitast fed. Magyarul kezelésnek vagy kivételnek hívják (utóbbi nem az exception értelemben!). És a "turnkey-jel" milyen nyelven olvasandó?!
14 mins

agree  Dr. Janos Annus: Egyértelműen a használati víz kezelésére szolgáló víztisztító művekről van szó. Ez lehet független a kivételtől, ami esetleg több km-re van. A Műszaki és Tud. szótár szertint (2003) water treatment plant - víztisztító mű.
46 mins

agree  HalmoforBT
1 hr

agree  xxxHungi
1 day3 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
nem turnkey water


Explanation:
A "turnkey" nem a water-re vonatkozik, hanem a plant-re. Turnkey plant - kulcs(átadás)ra kész (erő)mű. Turnkey water treatment plant - kulcs(átadás)ra kész vízkivételi mű. A teljes kérdés: "strengthen position in the profession of design/built of turnkey water treatment plants" - vízkivételi művek tervezési/építési szakágazatában elfoglalt pozíció megerősítése.

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 34

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Mohay: Igazad van nyelvtanilag, de a "mű" végül is vízkivételi vagy vízkezelő???? — Rájöttem: "kivétel" erősíti a szabályt (s ez a vízre is áll) :-)
7 mins
  -> LOL

neutral  MandC: Hm, hm. A kezelt vizet benn is lehet hagyni, nem kell azt feltétlenül kivenni:-). A kulcsátadásra kész víz pedig aranyos.
4 hrs

agree  olafka: water treatment plant általában a szakmai nyelvben vízkezelő és pontosabban ívó- vagy iparivíz kezelő (tisztító) rendszerekre utal, a turnkey az egyértelműen az adott projekt készültségi fokát jelzi, szerintem inkább használatra kész
803 days