KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Health Care

terminal deflection

Hungarian translation: terminális rész


15:42 Sep 16, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Medical: Health Care / Kardiológia/Elektrofiziológia
English term or phrase: terminal deflection
Terminal deflection delayed in V1 (RBBB) or V6 (RBBB)

Tawara-szár blokkban a QRS-komplexus ill. a kamrai aktiválódás valamilyen jellemzője a kérdéses kifejezés (összefüggésben a megkésett kamrai aktiválódással?).
Annamária Dr. Kemény
Hungary
Hungarian translation:terminális rész
Explanation:
Az ekg során megjelenő egyes hullámokat sokszor kezdeti („initial”, „first part”) és befejező („terminal”) szakaszokra osztják (közbenső szakaszok is lehetnek). A „terminal deflection” kifejezés valamelyik hullám (pl. a QRS-komplexus) utolsó, záró, a következő hullámot közvetlenül megelőző görberészét, kitérését jelenti. Lehet pozitív vagy negatív (pl. „negative terminal deflection” vagy „terminal negative deflection”):

„Electrocardiographic complexes before and during PTCA were superimposed to determine the amplitudes of initial, terminal and total QRS deflection..
www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubM...

In addition, the QRS complex in the right precordial leads has a rapid initial deflection and a slow terminal deflection, while there is a deep, ...
www.pec-online.com/pt/re/pec/fulltext.00006565-200706000-00...


„Terminal deflection” magyarázó ábrák:
www.aafp.org/afp/20030801/483.html

To determine if a right or left bundle branch block is present, the start of the negative terminal deflection is used. It is defined as the last negative deflection in the QRS complex. Terminal negativity is delayed in V1 in a right bundle branch block, in V6 in a left bundle branch block and in both in an arborization block (rare, found only in severe heart disease). (magyarázó ábrákkal)
www.media4u.com/bbp/download/p_ecg_st.pdf

Magyarul: van, aki terminális deflekciónak „fordítja”, de mértékadó források terminális résznek nevezik:
"A QRS-komplexusok normálisak. A P-hullámok nem egyértelműek, ... Ebben az esetben eléggé egyértelmű, hogy a T-hullám terminális részére rátevődő ..."
www.medical-tribune.hu/index.php?pid=8&lid=2&sid=48&aid=507

"EKG-n ugyanazon bi- vagy multifázisos QRS-komplexuson megszámoltuk az ingerület által a QRS kezdeti 40. ms-a (vi) és terminális 40 ms-a (vt) alatt megtett ..."
www.gastroent.hu/files/MBT 40Ngy/mba-2004-s2.pdf

"•Laboratóriumi tünetek. •Hypoglykaemia, hyperkalaemia, metabolicus acidosis. •EKG: bradycardia, „J”-hulllám (a QRS terminális részén). • QT-megnyúlás."
www.bel1.sote.hu/upload/seaok1bel/document/ppt_web/fizikai_...

"Az EKG kapcsán számos kérdés. adódik, ami miatt ez az eset bemuta-. tásra és megbeszélésre kerül. A leg- ... ben a repolarizáció terminális része ..."
http://193.225.172.108/hu/ch/0203/161-162.pdf
Selected response from:

István Hirsch
Grading comment
Köszönöm a kimerítő magyarázatot, meggyőzött az értelmezés, elfogadom.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4terminális rész
István Hirsch
4terminális deflekcióAndrás Tóth


Discussion entries: 2





  

Answers


2 days6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
terminális deflekció


Explanation:
Hogy a fogalom mit jelent, én sem tudom, de használják magyarul "terminális deflekció"-ként, íme egy egyetemi szakkönyv, még ha csak az onlájn verziója is (1. link).

És egy orvosi szaklapban (LAM - ez elég megbízhatónak tűnik) az "intrinsicoid deflection" így, angol helyesírással, lefordítatlanul (2.link).


    Reference: http://www.hik.hu/tankonyvtar/site/books/b96/ch01s01s04.html
    Reference: http://www.lam.hu/folyoiratok/lam/0604/2.htm
András Tóth

2 days13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
terminális rész


Explanation:
Az ekg során megjelenő egyes hullámokat sokszor kezdeti („initial”, „first part”) és befejező („terminal”) szakaszokra osztják (közbenső szakaszok is lehetnek). A „terminal deflection” kifejezés valamelyik hullám (pl. a QRS-komplexus) utolsó, záró, a következő hullámot közvetlenül megelőző görberészét, kitérését jelenti. Lehet pozitív vagy negatív (pl. „negative terminal deflection” vagy „terminal negative deflection”):

„Electrocardiographic complexes before and during PTCA were superimposed to determine the amplitudes of initial, terminal and total QRS deflection..
www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubM...

In addition, the QRS complex in the right precordial leads has a rapid initial deflection and a slow terminal deflection, while there is a deep, ...
www.pec-online.com/pt/re/pec/fulltext.00006565-200706000-00...


„Terminal deflection” magyarázó ábrák:
www.aafp.org/afp/20030801/483.html

To determine if a right or left bundle branch block is present, the start of the negative terminal deflection is used. It is defined as the last negative deflection in the QRS complex. Terminal negativity is delayed in V1 in a right bundle branch block, in V6 in a left bundle branch block and in both in an arborization block (rare, found only in severe heart disease). (magyarázó ábrákkal)
www.media4u.com/bbp/download/p_ecg_st.pdf

Magyarul: van, aki terminális deflekciónak „fordítja”, de mértékadó források terminális résznek nevezik:
"A QRS-komplexusok normálisak. A P-hullámok nem egyértelműek, ... Ebben az esetben eléggé egyértelmű, hogy a T-hullám terminális részére rátevődő ..."
www.medical-tribune.hu/index.php?pid=8&lid=2&sid=48&aid=507

"EKG-n ugyanazon bi- vagy multifázisos QRS-komplexuson megszámoltuk az ingerület által a QRS kezdeti 40. ms-a (vi) és terminális 40 ms-a (vt) alatt megtett ..."
www.gastroent.hu/files/MBT 40Ngy/mba-2004-s2.pdf

"•Laboratóriumi tünetek. •Hypoglykaemia, hyperkalaemia, metabolicus acidosis. •EKG: bradycardia, „J”-hulllám (a QRS terminális részén). • QT-megnyúlás."
www.bel1.sote.hu/upload/seaok1bel/document/ppt_web/fizikai_...

"Az EKG kapcsán számos kérdés. adódik, ami miatt ez az eset bemuta-. tásra és megbeszélésre kerül. A leg- ... ben a repolarizáció terminális része ..."
http://193.225.172.108/hu/ch/0203/161-162.pdf


István Hirsch
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Köszönöm a kimerítő magyarázatot, meggyőzött az értelmezés, elfogadom.