KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Instruments

stent delivery system

Hungarian translation: stent felhelyező rendszer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stent delivery system
Hungarian translation:stent felhelyező rendszer
Entered by: Csaba Ban

09:04 Jun 25, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: stent delivery system
orvosi eszköz része. (infúziószerű szerkentyűről van szó)
"Balloons and ***stent delivery systems*** should be completely deflated before being advanced/withdrawn through the xxxx to avoid damage to the devices."
Csaba Ban
Hungary
stent felhelyező rendszer
Explanation:
Érdekes, nemrégiben én is fordítottam (ill. fordíttattam) ugyanezt a mondatot. Itt egy felfújható szerkezetről (stentszövet) van szó, amelyet az elszúkült koronaér-szakaszba juttatnak. Nálam a kapott TM-ben (amit professzorok ellenőriztek) a "stent felhelyező" vagy "stenszövet beültető" rendszer fordult elő. De mindennél jobban elmondja ezt a mellékelt link.

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-06-25 09:44:44 GMT)
--------------------------------------------------


Bocs, a link helyesen:

http://www.rapc.com/procedures/aostentgraft.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 28 mins (2004-06-25 11:32:17 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Kösz a pontokat. Amennyire én beleástam magam a témába, a stent olyan, cső formájú merev szövetdarab, amelyet bejuttatnak a szűkület helyére, majd felfújják és ennek hatására kibontakozva az érfalhoz nyomódik, biztosítva a vér átáramlását. (Addig jó, amíg ilyesmiről csak elméletben értekezünk).

A collapsed stent-graft, also known as an endograft (a small fabric tube) is inserted through the catheter and moved to the site of the aneurysm, where it is deployed, reinforcing the aorta and creating a stronger pathway for the blood.
Blood flowing through the stent-graft no longer puts pressure on the ballooning walls of the aneurysm that are outside of the graft.
Selected response from:

Andras Szivak
Grading comment
köszi szépen. Bár még továbbra sem világos előttem, mi is az a "stent".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5stent telepítő rendszernovist
5stent felhelyező rendszer
Andras Szivak
4stent behelyező rendszerekxxxHungi


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
stent telepítő rendszer


Explanation:
nem infúzió, hanem endovazális eszköz, amelyek segítségével a stentet a megfelelő helyre felhelyezik.
1 hónapja pont ilyet fordítottam. És ugyanez a mondat volt benne. :-)

novist
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 21

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stent behelyező rendszerek


Explanation:
A stent elfogadott elnevezés nálunk is.

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24

38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
stent felhelyező rendszer


Explanation:
Érdekes, nemrégiben én is fordítottam (ill. fordíttattam) ugyanezt a mondatot. Itt egy felfújható szerkezetről (stentszövet) van szó, amelyet az elszúkült koronaér-szakaszba juttatnak. Nálam a kapott TM-ben (amit professzorok ellenőriztek) a "stent felhelyező" vagy "stenszövet beültető" rendszer fordult elő. De mindennél jobban elmondja ezt a mellékelt link.

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-06-25 09:44:44 GMT)
--------------------------------------------------


Bocs, a link helyesen:

http://www.rapc.com/procedures/aostentgraft.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 28 mins (2004-06-25 11:32:17 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Kösz a pontokat. Amennyire én beleástam magam a témába, a stent olyan, cső formájú merev szövetdarab, amelyet bejuttatnak a szűkület helyére, majd felfújják és ennek hatására kibontakozva az érfalhoz nyomódik, biztosítva a vér átáramlását. (Addig jó, amíg ilyesmiről csak elméletben értekezünk).

A collapsed stent-graft, also known as an endograft (a small fabric tube) is inserted through the catheter and moved to the site of the aneurysm, where it is deployed, reinforcing the aorta and creating a stronger pathway for the blood.
Blood flowing through the stent-graft no longer puts pressure on the ballooning walls of the aneurysm that are outside of the graft.


    Reference: http://www.rapc.com/procedures/aostentgraft.htm).
Andras Szivak
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszi szépen. Bár még továbbra sem világos előttem, mi is az a "stent".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  novist: ezek szerint mindenki stentet akar forgalmazni Magyarországon? :-)
8 mins
  -> Nem magyar megrendelő volt.