KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Pharmaceuticals

consisting of one arm

Hungarian translation: egyágú vizsgálat


18:53 Feb 14, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / clinical trial
English term or phrase: consisting of one arm
Ebben a mondatban: This is an open label, single center, phase IIa study ***consisting of one arm***.
Ez a study design. Még nem hallottam ezt klinikai vizsgálatokkal kapcsolatban.
Köszi a segítséget.
Dr. Janos Annus
Hungary
Hungarian translation:egyágú vizsgálat
Explanation:
… beteg bevonásával végzett egyágú vizsgálat volt
www.emea.eu.int/humandocs/PDFs/EPAR/zevalin/H-547-PI-hu.pdf


--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2006-02-15 08:38:51 GMT)
--------------------------------------------------

Az arm faágat is jelent, átvitt értelemben pedig szerintem egyértelműen ág, és nem kar, mivel a karnak magyarul nincs ilyen jelentése. Vö. elágazás.
Selected response from:

apro
Hungary
Grading comment
Nagyon köszönöm, az egyágút használtam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kezelt-ágas
JANOS SAMU
1 +3egyágú vizsgálatapro


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
kezelt-ágas


Explanation:
Legtöbb klinikai gyógyszerkutatás két vagy több ágból áll. Ha két ága van, akkor kezelt ág és kontrollág. Amikor nyíltcímkés vizsgálatokat végeznek, akkor nagyon ritkán egy ágon végzik a vizsgálatot, ami ilyenkor csak a kezelt ág lehet, mert ha nincs kezelt ág, akkor kontroll nincs. A javasolt szakirodalomban sok jó meghatározást találsz magyarul.


    Reference: http://www.google.com/search?hl=hu&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&q...
JANOS SAMU
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 92

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: de inkább kezelt ágas
11 hrs

disagree  apro: „ha nincs kezelt ág, akkor kontroll nincs”, és így vizsgálat sincs. A kezelt ágas csak annyit mond, h. van kezelt ág, vagyis nem mond semmit, hisz az minden vizsgálatban van. Másrészt az sem derül ki belőle, hogy csak egy ág van, itt pedig az kell.
12 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
egyágú vizsgálat


Explanation:
… beteg bevonásával végzett egyágú vizsgálat volt
www.emea.eu.int/humandocs/PDFs/EPAR/zevalin/H-547-PI-hu.pdf


--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2006-02-15 08:38:51 GMT)
--------------------------------------------------

Az arm faágat is jelent, átvitt értelemben pedig szerintem egyértelműen ág, és nem kar, mivel a karnak magyarul nincs ilyen jelentése. Vö. elágazás.

apro
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Nagyon köszönöm, az egyágút használtam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxdenny
10 mins
  -> Kösz.

agree  ilaszlo: vagy egykarú, bármilyen furcsa is http://www.emea.eu.int/humandocs/PDFs/EPAR/Mabthera/H-165-PI...
1 hr
  -> Kösz. Az egykarú szvsz tényleg furcsa, és még furcsább volna a kezelt kar, ha nem emberek beteg karjáról van szó.

agree  Elizabeth Rudin: Egyágú / egy ágú / egy kezelési ágú / egy kezelési ággal végzett vizsgálat.
16 hrs
  -> Kösz.