KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Pharmaceuticals

pathway

Hungarian translation: jelpálya


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pathway
Hungarian translation:jelpálya
Entered by: SZM

10:56 Mar 20, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: pathway
to understand biological mechanisms, identify and capture key pathways,

Visszatérve az előző kérdésre, ebben az összefüggésben hogy érdemes a pathwayt fordítani?
SZM
jelpálya
Explanation:
Orvosi szövegben a pathway gyakran = jelpálya, pl.
inzulin jelpálya, hypoxia jelpálya, biokémiai jelpálya stb.
www.matud.iif.hu/05jun/06.html
http:˛//phd.sote.hu/almanach/2000/almanach2000.pdf
http://phd.sote.hu/x-Vedesek/vedesstetak.html
Selected response from:

István Hirsch
Grading comment
Biztos, hogy mindegyik használatos, de ezt találom a legideillőbbnek, köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2útvonal
Nora Balint
5folyamatsoraradek
4jelpálya
István Hirsch


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
útvonal


Explanation:
ez a neve

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2007-03-20 11:48:15 GMT)
--------------------------------------------------

pl. anyagcsere/metabolikus útvonalak vagy jelátviteli útvonalak


Nora Balint
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Levente Bodrossy Dr.: key pathways itt - kulcsfontosságú/fontosabb/stb. anyagcsere-útvonalak
44 mins

agree  novist: anyagcsere-útvonal
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jelpálya


Explanation:
Orvosi szövegben a pathway gyakran = jelpálya, pl.
inzulin jelpálya, hypoxia jelpálya, biokémiai jelpálya stb.
www.matud.iif.hu/05jun/06.html
http:˛//phd.sote.hu/almanach/2000/almanach2000.pdf
http://phd.sote.hu/x-Vedesek/vedesstetak.html


István Hirsch
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Biztos, hogy mindegyik használatos, de ezt találom a legideillőbbnek, köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  aradek: A "jelpálya" visszafordítva inkább signaling pathway lenne.
3 hrs
  -> OK

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
folyamatsor


Explanation:
Nem okvetlenül szükséges, de esetleg hozzá lehet tenni, hogy “anyagcsere” v. “biológiai”.


    Reference: http://195.228.254.34/biokemia/tartalom/b200309.pdf
aradek
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16