KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Pharmaceuticals

bloodline

Hungarian translation: artériás ág / vénás ág


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:arterial bloodline / venous bloodline
Hungarian translation:artériás ág / vénás ág
Entered by: Katalin Szilárd

18:29 Apr 7, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / haemodialfiltration
English term or phrase: bloodline
Venous bloodline
Arterial bloodline
Katalin Szilárd
Hungary
artériás ág
Explanation:
Hemodialízis, stb.:

A dialízis körnek van egy artériás és egy vénás ága. Ezeknek a mesterséges fele (a testen kívüli rész) az artériás és vénás szerelék.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2007-04-07 19:58:01 GMT)
--------------------------------------------------

A pályával vigyáznék, mert az érpálya már kizárja a külső szereléket. Itt viszont, azt hiszem, az erek és a külső csövek teljes rendszerére kell utalni.
Selected response from:

Levente Bodrossy Dr.
Grading comment
Nagyon köszönöm! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2artériás ág
Levente Bodrossy Dr.
4vezeték
Katalin Horváth McClure


Discussion entries: 3





  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vezeték


Explanation:
Az a gyanúm, hogy a "line" az a "tubing" megfelelője, vagyis cső, vezeték.
Lásd pl. a köv. cikket, ahol a blood tubing és a bloodline ugyanaz:
"Multistate outbreak of hemolysis in hemodialysis patients traced to faulty blood tubing sets.
Background

Hemolysis associated with hemodialysis is rare. The most frequent causes of hemodialysis-associated hemolysis are chemical contamination, heat, or mechanical injury of erythrocytes from occluded or kinked hemodialysis blood lines."
http://www.nature.com/ki/journal/v57/n4/full/4491507a.html

"Dialysis Blood Tubing, Hemodialysis tubing set"
http://www.medibix.com/CompanySearch.jsp?cs_choice=c&clt_cho...


Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
arterial bloodline
artériás ág


Explanation:
Hemodialízis, stb.:

A dialízis körnek van egy artériás és egy vénás ága. Ezeknek a mesterséges fele (a testen kívüli rész) az artériás és vénás szerelék.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2007-04-07 19:58:01 GMT)
--------------------------------------------------

A pályával vigyáznék, mert az érpálya már kizárja a külső szereléket. Itt viszont, azt hiszem, az erek és a külső csövek teljes rendszerére kell utalni.

Levente Bodrossy Dr.
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 56
Grading comment
Nagyon köszönöm! :)
Notes to answerer
Asker: Igen, én is valami ilyesmire gondoltam. Vénás pálya/artériás pálya. Azt hiszem ez lesz az.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera
16 hrs

agree  János Kohl
4 days