KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Pharmaceuticals

laudanum

Hungarian translation: ópium, Laudanum-csepp, csillapítószer, ópiumoldat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:laudanum
Hungarian translation:ópium, Laudanum-csepp, csillapítószer, ópiumoldat
Entered by: zoldsrac

20:09 Sep 1, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / méreg fajta
English term or phrase: laudanum
Az öngyilkosság elkövetésének egy gyakori eszköze az I. vhb. idején. Sokat vettek be belőle, így hatott. Főleg előkelőbb rétegek éltek a módszerrel.
Ópiumoldat???
zoldsrac
csillapítószer, ópium
Explanation:
Mindkettőre használták
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm, mindent értek, a magyarázat is hasznos volt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2ópiumoldat
Balázs Sudár
5ópium, csillapító ópiumkivonatZsuzsa Berenyi
5csillapítószer, ópium
JANOS SAMU


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
csillapítószer, ópium


Explanation:
Mindkettőre használták


    Brencsán János: Új orvosi szótár, p. 286 ISBN 963 05 5719 3
JANOS SAMU
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 92
Grading comment
Köszönöm, mindent értek, a magyarázat is hasznos volt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balázs Sudár: Ópiumoldat vagy tinktúra, régen elfogadott nyugtató- és fájdalomcsillapító volt, Laudanum-cseppekként is ismerték.
6 mins

48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ópium, csillapító ópiumkivonat


Explanation:
Az utóbbi szerepel a GIB anyanyelvi könyvespolcának idegen szavak szótárában, de az alábbi link szerint elég az ópium is. Persze utóbbi lehet, hogy fenntartásokkal kezelendő, mivel rövid o-val írják...


    Reference: http://www.kislexikon.hu/laudanum.html
Zsuzsa Berenyi
Hungary
Native speaker of: Hungarian

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ópiumoldat


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 11 óra (2008-09-02 07:09:24 GMT)
--------------------------------------------------

Ha nem idegrendszeri tünetek állnak előtérben, pl. hasmenés a vezető tünet, vagy narcoticum addikciónál adható narcoticum terápiásan a tünetek mérséklésére, XXX pl. ópium tinctura vagy laudanum (0,4%-os morfinoldat) XXX , vagy paregoric, bár ez utóbbinál a kámfor tartalmat is figyelembe kell venni, ami központi idegrendszeri izgató hatású. Mindkettőből 3-6 csepp az adag 4-6 óránként. A nem narcotikum okozta elvonási tüneteknél keresztreakció figyelhető meg az alkohol és a hipnoszedatív szerek között. Így a barbiturát használható nem barbiturát okozta elvonási tünetek kezelésére és vice versa

Tehát 0,4%-os alkoholos oldat

www.jozanbabak.hu/stuff/ADDIKT-a_kabitoszert_hasznalo_varan...

Balázs Sudár
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 50

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxhollowman: Laudanum-cseppek
1 hr
  -> Köszönöm!

agree  kyanzes: Nagyon közeli a többi megoldás is, de leírások tömkelege szerint határozottan az ópium alkoholos oldata. Nem azonosítható magával az ópiummal, amelyet a másik két válasz sugall.
1 hr
  -> Köszönöm!