KudoZ home » English to Hungarian » Medical

gene expression

Hungarian translation: génexpresszió


00:07 Mar 5, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Medical
English term or phrase: gene expression
The principal activities of the Group are the development, manufacture and market of research tools in kit form which simplify and improve gene cloning, gene expression and gene analysis techniques as well as other molecular biology activities; provision of other research products and services designed to facilitate molecular biology research to corporate, academic and government entities.
mityo
Hungary
Hungarian translation:génexpresszió
Explanation:
Már több mint 100 Google-találat van rá, tehát gyökeret vert. Pl.

--------------------------------------------------------------------------------

IV. Magyar Genetikai Kongresszus
1999. április 11- 14. - SIÓFOK
A kongresszus témakörei:

1. Kromoszóma
2. Géntérképezés, rekombináció, repair, mutáció, transzpozíció
3. Génexpresszió szabályozása, DNS és fehérje kölcsönhatások
4. Fejlődés- és magatartásgenetika
5. Sejtfolyamatok genetikai elemzése
6. Állatgenetika, transzgenikus állatok
7. Növénygenetika
8. Alkalmazott genetika I. (állattenyésztés, vadgazdálkodás)
9. Alkalmazott genetika II. (növénynemesítés, erdészet)
10. Evolúció- és populációgenetika, rezerváció, génbankok
11. Humángenetika
12. Mikrobiális genetika
13. Genetika és társadalom (etikai szabályozás, oktatás)



Mivel a

A Magyar Orvosi Bibliográfia tárgyszó készlete

is hozza, bevett kifejezes.

Mint a hasonló összetételek, egy szóba írandó.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1génexpresszió
Attila Piróth
5gén expresszióxxxivw


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
gén expresszió


Explanation:
Nem túl magyaros, ámde szakszerű...


    Reference: http://phd.sote.hu/Vedesek/vedeshorvathbarbara.html
xxxivw
PRO pts in pair: 119

26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
génexpresszió


Explanation:
Már több mint 100 Google-találat van rá, tehát gyökeret vert. Pl.

--------------------------------------------------------------------------------

IV. Magyar Genetikai Kongresszus
1999. április 11- 14. - SIÓFOK
A kongresszus témakörei:

1. Kromoszóma
2. Géntérképezés, rekombináció, repair, mutáció, transzpozíció
3. Génexpresszió szabályozása, DNS és fehérje kölcsönhatások
4. Fejlődés- és magatartásgenetika
5. Sejtfolyamatok genetikai elemzése
6. Állatgenetika, transzgenikus állatok
7. Növénygenetika
8. Alkalmazott genetika I. (állattenyésztés, vadgazdálkodás)
9. Alkalmazott genetika II. (növénynemesítés, erdészet)
10. Evolúció- és populációgenetika, rezerváció, génbankok
11. Humángenetika
12. Mikrobiális genetika
13. Genetika és társadalom (etikai szabályozás, oktatás)



Mivel a

A Magyar Orvosi Bibliográfia tárgyszó készlete

is hozza, bevett kifejezes.

Mint a hasonló összetételek, egy szóba írandó.


    Reference: http://w3.szbk.u-szeged.hu/~mage/mgk99.html
    Reference: http://vega.medinfo.hu/weblap/mob/g.htm
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxivw: "Már több mint 100 Google-találat van rá, tehát gyökeret vert." Ez ANNYIRA szomorú!!!!! :-(
32 mins

agree  ZOLTÁN PARRAGH
9 hrs

agree  novist: én az egybeírt változatot szeretem jobban
10 hrs
  -> A Magyar Helyesírási Szabályzat szerint csakis egybeírva helyes.