KudoZ home » English to Hungarian » Medical

electrophoresis gels

Hungarian translation: elektroforézis gél


00:08 Mar 5, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Medical
English term or phrase: electrophoresis gels
The Company also manufactures protein and nucleic acid electrophoresis gels and related equipment, solutions, standards, and fine chemicals, primarily for use in research laboratories.
mityo
Hungary
Hungarian translation:elektroforézis gél
Explanation:
electrophoresis-ként kevesebb a találat magyar honlapokon, ami kicsit meglepő, mert az orvosi nyelv általában konzervatívan átveszi a latinos helyesírást.


Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2elektroforézis gél
Attila Piróth
5 -3gél-elektroforézisxxxivw
1P.A.xxxivw


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
elektroforézis gél


Explanation:
electrophoresis-ként kevesebb a találat magyar honlapokon, ami kicsit meglepő, mert az orvosi nyelv általában konzervatívan átveszi a latinos helyesírást.





    Reference: http://www.biodigit.hu/eukat/szkat.asp?GetInfo=Ceg&ID=594&
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JANOS SAMU: Pontosan! Lásd Buzágh A.: Kolloidika c. könyvében
1 hr

disagree  xxxivw: A megadott linken SEMMIT nem talaltam, ami itt hasznalhato lenne. Mit kell keresni?? "elektroforezishez hasznalt gel" van, de "elektroforezis gel" nincs.. Ld.: "Elektromigrációs módszerek - http://www.kfki.hu/chemonet/hun/tudakozo/kutatok1.html
2 hrs

agree  novist: pedig ezt magyarul elektroforézis gélnek hívják. (ezzel dolgozom)
7 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést.

agree  ZOLTÁN PARRAGH: PONTOSAN!
9 hrs

35 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -3
gél-elektroforézis


Explanation:
Az angolban electropgoresis-gel, a magyarban megforditva *Gél-elektroforézis*

"The Company also manufactures protein and nucleic acid electrophoresis gels and related equipment, solutions...."

"A cég ajánlata továbbá: protein és nukleinsavas gél-elektroforézishez és ahhoz kapcsolódó kezelésekhez használt berendezések...."

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-05 01:27:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Attila hozzaszolasa nyoman kiegeszitenem a valasztekot \"elektroforezishez hasznalt gel\"-lel. Olyan akkor sincs, hogy \"elektroforezis gel\". Ld.: \"Elektromigrációs módszerek. – A gélelektroforézis és kapilláris elektroforézis alkalmazása aminosavak, peptidek és fehérjék vizsgálatában. =
www.chem.elte.hu/oktatas/spclab99.htm


    Reference: http://www.kfki.hu/chemonet/hun/tudakozo/kutatok1.html
xxxivw
PRO pts in pair: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Attila Piróth: Mint a `solutions’ és az `and finite chemicals’ is jelzi, anyagkészítményekről van szó, tehát bizonyos gélekről.
25 mins

disagree  novist: gél-elektroforézis az eljárás neve elfo gél a "kocsonya" maga
7 hrs

disagree  ZOLTÁN PARRAGH: Itt a gélen, mint terméken van a hangsúly, nem a folyamaton!
9 hrs

2 days1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
P.A.


Explanation:
Megadom magam! Piroth Attila javaslata melle tennek egy "agree"-t, de mar nem tudok. :-)

xxxivw
PRO pts in pair: 119