KudoZ home » English to Hungarian » Medical

post surgical drain

Hungarian translation: műtét utáni váladékelvezető cső


12:19 Mar 5, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Medical
English term or phrase: post surgical drain
"Complications associated with the surgical implantation of this device are similar to any tumor removal surgery with the implant of a post surgical drain."
Orvosi szövegekben sajnos csak kevéssé vagyok járatos. Józan fordítói ésszel azt írnám, hogy "műtét utáni elvezetés". A szövegből korábban azt derült ki, hogy az emlőrákor eltávolító műtét után egy kis bigyókát helyeznek a kialakuló üregbe egy csövön keresztül.
Jó ez így? Egyéb ötlet?
Csaba Ban
Hungary
Hungarian translation:műtét utáni váladékelvezető cső
Explanation:
A műtét utáni váladék elvezetésére szolgál
Selected response from:

Benedek Liptak
Grading comment
köszi szépen! Bárcsak tudnám, hol lehet A-M orvosi szótárra szert tenni... Égen-földön keresem, de sehol nincs
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2(sebészeti) dréncsőKatalin Radnóti
4 -1műtét utáni váladékelvezető cső
Benedek Liptak


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
műtét utáni váladékelvezető cső


Explanation:
A műtét utáni váladék elvezetésére szolgál

Benedek Liptak
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 38
Grading comment
köszi szépen! Bárcsak tudnám, hol lehet A-M orvosi szótárra szert tenni... Égen-földön keresem, de sehol nincs

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Jó megoldás: a laikus számára is világos hogy miről van szó
22 mins

disagree  novist: bár igaz, de ilyet orvos szájából soha nem hallani. dréncső a szakmai elnevezése.
4 hrs

disagree  zsoltpeter: A leggyakrabban a dréncső elnevezést hallottam.
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
(sebészeti) dréncső


Explanation:
vagy "sebváladék kivezető (drén)cső"
Az utóbbi meg is magyarázza, miről van szó. Semmi mást nem tesznek be, csak egy cső lóg ki az emberből, majd ezt néhány nap után egyszerűen kihúzzák. Saját korházi tapasztalatom (szerencsére nem emlőrákom volt) az, hogy drénnek vagy dréncsőnek hívják az orvosok, nővérek.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-05 13:39:11 (GMT)
--------------------------------------------------

Megint egyszerre érkeztem valakivel...

Katalin Radnóti
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Szakmai körökben valóban ezt használják, de a konzervatív helyesírású orvosi nyelvben alighanem a draincső gyakoribb.
22 mins

agree  davidoff: egyetértek a dréncső megnevezéssel, de ha az ember egy szakmában kevésbé járatos réteg számára forditja, akkor udvariassági okból kiirja a teljes verziót pl. sebváladék elvezető dréncső
17 hrs