KudoZ home » English to Hungarian » Medical

germ line

Hungarian translation: csíravonal


09:39 Oct 22, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Medical / biogenetika
English term or phrase: germ line
"...it has expressed its opposition to human cloning, the creation of hybrids and chimeras and the modification of *germ line* cells"
"....cloning, creation of hybrids and chimeras, ectogenesis and parthenogenesis, *germ line* gene therapy. the creation of embryos purely for research purposes and eugenic experiments..."
Lehet, hogy ez maga a DNS-lánc lenne?
Csaba Ban
Hungary
Hungarian translation:csíravonal
Explanation:
azaz ivarsejtek, illetve azok a sejtek, melyekből ivarsejtek lesznek
bár ezt nem kérdezted: chimera az kiméra "magyarul"
Selected response from:

novist
Grading comment
köszi szépen. A kimérát már kiderítettem, ezért nem kérdeztem.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1csíravonalnovist
2csíravonalxxxHungi


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
csíravonal


Explanation:
azaz ivarsejtek, illetve azok a sejtek, melyekből ivarsejtek lesznek
bár ezt nem kérdezted: chimera az kiméra "magyarul"

novist
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 240
Grading comment
köszi szépen. A kimérát már kiderítettem, ezért nem kérdeztem.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxszeleczky: Talán nem érdektelen, hogy a csíravonal/ivarsejt génterápia jelentheti valamely DNS szakasz beépítését az ivarsejt génállományába (illetve a sejtben meglevő DNS állomány célzott mutációját is), így a folyamat szorosan kapcsolódik a "DNS-lánc"-hoz.
8 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
csíravonal


Explanation:
Ez a ma használatos szakkifejezés. A DNS-nél ez sokkal magasabb szint.

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1618