ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Hungarian » Medical

ascending/descending colon

Hungarian translation: felszálló/leszálló vastagbél = colon ascendens/ descendens

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ascending/descending colon
Hungarian translation:felszálló/leszálló vastagbél = colon ascendens/ descendens
Entered by: Eva Blanar

10:43 Jul 19, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Medical
English term or phrase: ascending/descending colon
Van egy csinos kis ábra, az emésztőrendszer sematikus bemutatásával - hogy hivják a vastagbél két részét magyarul: felmenő és lemenő?
Eva Blanar
Hungary
Elődi Annának, igaza van.
Explanation:
A Pallas lexikon által említett „hurkabél” kifejezés, ma már elavultnak tekinthető és helyesebb a „vastagbél” használata;
felszálló vastagbél / leszálló vastagbél


--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-20 13:57:13 (GMT)
--------------------------------------------------

A boncolás során az extrém feszesen elõdomborodó hasat megnyitva a kismedencétõl a rekeszig a hasüreget az extrém fokban (20–25 cm-re) tágult, leszálló vastagbél töltötte ki (1. ábra).
vitalitas.hu/olvasosarok/online/oh/2000/30/4.htm - 41k


(BME - SOTE - ÁOTE ORVOSBIOLÓGIAI MÉRNÖKKÉPZÉS FUNKCIONÁLIS ANATÓMIA Előadási és gyakorlati vázlatok: ) A vastagbél részei (vakbél, féregnyúlvány, felszálló, haránt és LESZÁLLÓ VASTAGBÉL, sigmabél, végbél) szerkezete, funkciói http://216.239.57.104/search?q=cache:kMt_9UbHkWAJ:bio.iit.bm...

Selected response from:

Meturgan
Hungary
Grading comment
Mint megtudtam, itthon egyaránt használják a magyar és a latin kifejezést. Mindenkinek köszönöm a segitséget!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Elődi Annának, igaza van.Meturgan
5 +2felszálló /leszálló hurkabél
Kalauz
5 +1a vastagbél felszálló és leszálló szakasza
Nora Janoshazi


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
felszálló /leszálló hurkabél


Explanation:
Sok sikert!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-19 10:48:58 (GMT)
--------------------------------------------------

colon ascendens = felszálló hurkabél; colon descendens = leszálló hurkabél


    Reference: http://www.mek.iif.hu/porta/szint/egyeb/lexikon/pallas/html/...
Kalauz
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan
28 mins

agree  Anna El�di: Szerintem mégis mindenki vastagbélnek hívja. Felszálló meg leszálló.
30 mins

neutral  Nora Janoshazi: semmiképpen nem hurkabél, de a felszálló/leszálló jó
23 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Elődi Annának, igaza van.


Explanation:
A Pallas lexikon által említett „hurkabél” kifejezés, ma már elavultnak tekinthető és helyesebb a „vastagbél” használata;
felszálló vastagbél / leszálló vastagbél


--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-20 13:57:13 (GMT)
--------------------------------------------------

A boncolás során az extrém feszesen elõdomborodó hasat megnyitva a kismedencétõl a rekeszig a hasüreget az extrém fokban (20–25 cm-re) tágult, leszálló vastagbél töltötte ki (1. ábra).
vitalitas.hu/olvasosarok/online/oh/2000/30/4.htm - 41k


(BME - SOTE - ÁOTE ORVOSBIOLÓGIAI MÉRNÖKKÉPZÉS FUNKCIONÁLIS ANATÓMIA Előadási és gyakorlati vázlatok: ) A vastagbél részei (vakbél, féregnyúlvány, felszálló, haránt és LESZÁLLÓ VASTAGBÉL, sigmabél, végbél) szerkezete, funkciói http://216.239.57.104/search?q=cache:kMt_9UbHkWAJ:bio.iit.bm...




    vitalitas.hu/olvasosarok/online/oh/2000/30/4.htm - 41k
    bio.iit.bme.hu/obmk/jegyzet/1/Anat/Bme-ea99.doc
Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 212
Grading comment
Mint megtudtam, itthon egyaránt használják a magyar és a latin kifejezést. Mindenkinek köszönöm a segitséget!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hungi
18 hrs

agree  Ágnes Fülöp
22 hrs

agree  Ildiko Santana
1 day4 hrs

agree  Medicus
1 day5 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
a vastagbél felszálló és leszálló szakasza


Explanation:
-

Nora Janoshazi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana
7 hrs

neutral  Medicus: nem szokták szakasznak nevezni, latinul is colon ascendens és nem pars ascendens colontos
8 hrs