KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

fixed contracture

Hungarian translation: (gyógyszeres kezelés hatására kialakuló) tartós kontraktúra


19:41 Jun 29, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / botulintoxin kezelés
English term or phrase: fixed contracture
torticollis spastica kezelésére használt injekció esetén a válaszreakció elmaradásának egyik lehetséges oka
Levente Bodrossy Dr.
Hungarian translation:(gyógyszeres kezelés hatására kialakuló) tartós kontraktúra
Explanation:
A fixed eruption mintájára használják a fixed contracture kifejezést. Magyarul néha contractúrának, néha contraktrúrának, de leginkább kontraktúrának írják (meg az Orvosi helyesírási szótár szerint is). A gyógyszeres kezelés hatására jelentkezik és ha leállítják a gyógyszerezést elmúlhat, de a gyógyszer ismételt alkalmazásánál újra jelentkezik, ezért nevezik tartósnak.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm szépen! Végül a kontraktúra mellett maradtam, mert nem volt egyértelmű, hogy minden hivatkozott esetben fibrózissal függ-e össze az izomrövidülés.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(gyógyszeres kezelés hatására kialakuló) tartós kontraktúra
JANOS SAMU
4rögzült izomzati fibrosisjuvera


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(gyógyszeres kezelés hatására kialakuló) tartós kontraktúra


Explanation:
A fixed eruption mintájára használják a fixed contracture kifejezést. Magyarul néha contractúrának, néha contraktrúrának, de leginkább kontraktúrának írják (meg az Orvosi helyesírási szótár szerint is). A gyógyszeres kezelés hatására jelentkezik és ha leállítják a gyógyszerezést elmúlhat, de a gyógyszer ismételt alkalmazásánál újra jelentkezik, ezért nevezik tartósnak.


    Reference: http://64.233.167.104/search?q=cache:vww6r0HGVtMJ:www.sote.h...
    MSD Orvosi kézikönyv
JANOS SAMU
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 98
Grading comment
Köszönöm szépen! Végül a kontraktúra mellett maradtam, mert nem volt egyértelmű, hogy minden hivatkozott esetben fibrózissal függ-e össze az izomrövidülés.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  János Kohl
9 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rögzült izomzati fibrosis


Explanation:
...vagy az ehhez tartozó szövetek fibrózisa, amelynek gyakran izületi megrövidülés, deformitás az eredménye.

A megvastagodott és rögzült szövetek jelenléte hatástalanná teszi az injekciót, megakadályozza a válaszreakciót.

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2007-06-30 16:53:52 GMT)
--------------------------------------------------

A contracture is a shortening of a muscle, caused by an imbalance of opposing force from a neighboring muscle. Contractures begin as prolonged contractions, but can become fixed or irreversible without regular range of motion exercises. A fixed contracture occurs when the contracted muscle adapts by reducing its overall length. Fixed contractures may cause postural abnormalities in the affected limbs, including clenched fists, tightly pressed or crossed thighs, or equinus. In equinus, the most common postural deformity,the foot is extended by the strong pull of the rear calf muscles, causing the toes to point.
www.freepatentsonline.com/5626557.html

Contracture: fibrosis of sceletal muscle or connective tissue producing shortening and resulting in deformity of a joint.
(see also Dupuytren's contracture, Volkmann's contracture)
Oxford Concise Medical Dictionary

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32