KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

blood gas

Hungarian translation: vérgáz


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:blood gas
Hungarian translation:vérgáz
Entered by: Krisztina Kotai

14:35 Oct 20, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: blood gas
The patient suddenly had difficulty breathing and blood gases were drawn.

Egy prezentációs anyagban van néhány orvosi példa, evvel nem boldogulok. Köszönöm a segítséget
Krisztina Kotai
Hungary
vérgáz
Explanation:
hálistennek ilyen egyszerűen fordítható - a betegnek légzési nehézségei támadtak, ezért vérgáz-elemzést végeztek (vérgázok: bizonyos gázok pl. O2, CO2 parciális nyomása a vérban, rövidítve: pCO2, pO2, továbbá oxigén szaturáció, stb..)
Selected response from:

Medicus
Grading comment
Köszönöm a gyors választ! 1 perc előnyöd volt Attilával szemben
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4vérgázMedicus
5vérgáz
Attila Piróth


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
vérgáz


Explanation:
hálistennek ilyen egyszerűen fordítható - a betegnek légzési nehézségei támadtak, ezért vérgáz-elemzést végeztek (vérgázok: bizonyos gázok pl. O2, CO2 parciális nyomása a vérban, rövidítve: pCO2, pO2, továbbá oxigén szaturáció, stb..)

Medicus
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm a gyors választ! 1 perc előnyöd volt Attilával szemben

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  novist: pontosan
39 mins

agree  Attila Széphegyi
1 hr

agree  Róbert Hanczkó, Ph.D.
1 day12 hrs

agree  xxxkortvez
3 days20 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vérgáz


Explanation:
Szerepel a Medicina kiadó angol-magyar orvosi szótárában is. Az interneten is rengeteg példát találsz, még http://www.vergaz.hu/ című webhely is van.
Definíciója:
Any of the gases that become dissolved in blood plasma, including oxygen, nitrogen, and carbon dioxide.
http://www.answers.com/blood gas?cat=health&gwp=13

Attila Piróth
France
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a válaszod! Sajnos nem tudom, hogy lehet pontokat megosztani, ezért a gyorsabb választ díjaztam