KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

tonsillar pillar

Hungarian translation: elülsô garatív


14:43 Jan 16, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: tonsillar pillar
?
Dora Miklody
Hungary
Hungarian translation:elülsô garatív
Explanation:
Latin: arcus palatoglossus
Selected response from:

kyanzes
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2garatív
dr. Imre Körmöczi
5szájpadívOrsibab
3elülsô garatív
kyanzes


Discussion entries: 4





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
elülsô garatív


Explanation:
Latin: arcus palatoglossus


    Reference: http://sslx.orl.szote.u-szeged.hu/OKTATAS/ELMELET/EA17_18J.H...
    Reference: http://hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A1jpad
kyanzes
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
garatív


Explanation:
a mellső garatív (anterior tonsillar pillar) és a hátsó garatív (posterior tonsillar pillar) közötti tonsillaárokban található a torokmandula

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2008-01-16 15:03:28 GMT)
--------------------------------------------------

anterior = elülső, posterior = hátulsó általában

dr. Imre Körmöczi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Igen, érdekes, hogy van, ahol mandulaívnek hívják. Pl: http://www.eski.hu/new3/adatok/kodok/BNO_torzs.htm
4 mins

agree  Hungary GMK
30 mins

agree  Beata Kovacs Teslery
3 hrs

disagree  Orsibab: A garatív (pharyngeal arch) létező, de embryológiai fogalom. Amiről itt szó van, az a szájpadív, valóban kettő van belőle, de az elülsőnek (arcus palatoglossus) ráadásul semmi köze a garathoz, hiszen a nyelvbe sugárzik. Mandulaív szórakoztató
78 days
  -> Pár link tájékoztatásul: http://www.informed.hu/index.nfo?tPath=/betegsegek/betegsege... http://www.orl.szote.u-szeged.hu/OKTATAS/GYAKOR2.HTM

78 days   confidence: Answerer confidence 5/5
szájpadív


Explanation:
Lásd bármelyik magyar nyelvű anatómiakönyv (pl. Szentágothai-Réthelyi: Funkcionális anatómia, 2. kötet, 825. o.). A garatív=kopoltyúív (pharyngeal arch, branchial arch) embriológiai fogalom. Garatívből nem elülső és hátulsó, hanem 1-5. létezik (emberben).

--------------------------------------------------
Note added at 78 nap (2008-04-04 08:20:40 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

A viszontmegjegyzésben javasolt linkeket biztos, hogy nem anatómus írta... Attól, mert az interneten szerepel, még nem biztos, hogy helyes.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Pharyngeal_arch
Orsibab
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian